Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (29.08.2021)
Úvodní praxe se zaměřuje na zprostředkování prvních zkušeností budoucích učitelů s realitou škol. Plní funkci formativní (motivace k profesi a ke studiu teoretických pedagogicko-psychologických disciplín), funkci informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, vnímání pracovní a sociální atmosféry škol, ilustrace a verifikace teoretické výuky) a funkci instrumentální (utváření pozorovacího citu a rozvíjení dovednosti pedagogicky „vidět a slyšet“, dovednosti orientovat se v pedagogických situacích a pozorované jevy dokumentovat).
Seminář proběhne ve třech blocích:
1. úvodní (online) seminář - zadání úkolů k náslechům, organizace kurzu;
2. náslechy na hodinách angličtiny – 2 po sobě jdoucí dopoledne (2x4 hodiny) na stanovených školách;
3. závěrečný (online) seminář (rozbor, diskuse s učiteli).
Poznámka:
V případě distanční výuky bude předmět realizován online pomocí pravidelných setkávání, online prezentací, observací zaslaných hodin a následných online rozborů a diskuzí.
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (29.08.2021)
Introductory practicum focussing on observing teachers and school life.
The seminar is split into three blocks:
1. introductory (online) seminar – practical information + setting observation tasks;
2. lesson observations – 2 subsequent mornings (2x4 hours) at allocated schools;
3. final (online) seminar – analysis, discussion with the teachers etc.
Note:
In case of distance teaching, the seminar will take a form of online meetings, presentations, observations, and online analyses and discussions.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal.
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
All of the credit requirements must be fulfilled by the end of the exam period in the academic year in which the student enrolled for the subject.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
Národní program rozvoje vzděláván v ČR. Praha: UIV, 2001 (tzv.Bílá kniha).
Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020