|
|
|
||
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2008)
|
|
||
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2013)
Napomoci studentovi propojit výuku gramatiky a komunikace recepčně i produkčně, zvládat tvorbu a formulaci vlastních otázek a zadání; porovnat praxi a svou představu výuky a žáka, vč. hodnocení; utvořit si operativní představu o využití existujících učebnic a porovnat je s potřebami práce s textem a prací učitele a žáka v přechodovém ročníku ZŠ (tj. 6. roč. ZŠ) a dále v ostatních ročnících na 2. stupni ZŠ, resp. odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. |
|
||
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2013)
Literatura Studijní literatura: Standard všeobecného vzdělávání. Věštník MŠMT ČR č. 51, sešit 9, 1995. Vzdělávací program Základní škola. Fortuna Praha 1996. Obecná škola. Portál 1996. Národní škola. Praha 1997. Rámcový vzdělávací program se zaměřením na jazyk a jazykové vzdělávání. Brabcová, R. a kol.: Didaktika českého jazyka. SPN Praha 1990. Hubáček, J.: Didaktika slohu. Praha 1991. Macháčková - Vejvodová: Soubor cvičení z didaktiky mateřského jazyka pro studující 1. st. ZŠ. Plzeň 1991. Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999. Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha 2008. Učebnice českého jazyka pro 1. st. ZŠ - aktuálně užívané řady učebnic na ZŠ Články a studie v odborných časopisech a sbornících, např. v Didaktických studiích. |
|
||
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2013)
1. Prostudování zadané literatury a učebnicových řad českého jazyka pro 2.-5. roč. ZŠ se zaměřením na jazykovou a komunikační výchovu. 2. Konfrontace alespoň 3 učebnicových řad z hlediska podávaného lingvistického obsahu a jeho didaktického zpracování. 3. K očekávaným výstupům v RVP v uvedených výchovách vymezit bloky učiva v jednotlivých jazykových plánech a podrobně učivo uvést v jednotlivých položkách, příp. v didaktické posloupnosti jednotlivých kroků uvnitř vymezených bloků učiva, aby bylo zřejmé, kde a na co učitel 2. stupně navazuje. 4. Sociální a mentální zralost žáka přecházejícího na 2. stupeň ZŠ, rozsah a kvalita jeho znalostí a dovedností v českém jazyce nabytých na 1. stupni ZŠ vzhledem k potřebám jeho komunikační praxe a dalšího studia v předmětu český jazyk i dalších předmětů. |
|
||
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2013)
Podmínky k získání zápočtu: Vypracování seminární práce kvalitní po stránce obsahové i formální. Jejím obsahem budou obě dvě následující témata: 1. Zpracování podrobného výčtu položek učiva v jazykové a komunikační výchově českého jazyka ve 2.-5. roč. ZŠ po jednotlivých jazykových plánech. 2. Vymezení předpokládaných problematických pasáží učiva, uvedení příčin žákova neúspěchu a způsoby a možnosti nápravy této situace v práci češtináře na 2. stupni ZŠ. Vytištěnou seminární práci je třeba odevzdat nejpozději do 6. ledna 2014.
|