|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (04.09.2009)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Psohlavec (27.10.2020)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se hrou jako fenoménem z pohledu různých oborů a seznámit s dalšími druh her v návaznosti na základní kurz, které jsou součástí programů výchovy v přírodě. Předmět je prakticky zaměřen - posluchači budou zapojeni do samotné tvorby her, jejich uvádění a vedení zpětnovazebního hodnocení. |
|
||
Poslední úprava: TAJ (22.02.2007)
Povinná: 1. Neuman. J., Vomáčko. S. a Vomáčková. S., Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. 1. vyd. Praha : Portál,1999. 320 s. ISBN 80-7178-292-0 2. Hanuš, R.,Hrkal, J. Lanové překážky a lanové dráhy. Olomouc:Hanex,1999. 3. Neuman, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.1.vyd. Portál: Praha 1999.325 s.
Doporučená: 1. WEBSTER,S.E. Ropes course safety manual. Dubugue : Kendall/Hunt, 1989.118 s. ISBN 0-8403-6207-2 2. SNOW, H. The power of team building: Using ropes techniques. San Diego:Pfeiffer&Comp., 1992,206 s. ISBN 0-88390-306-7. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Požadavky na zakončení předmětu Hodnocení praktického vedení hry. Napsání eseje o hře a její roli ve výchově v přírodě. Prověření teoretických znalostí, |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Přednášky 1. Přínos J .A. Komenského k používání her. Teoretické přístupy ke hře - filozofické a pedagogické pohledy.Teorie vysvětlující důvody ze kterých se lidé účastní her. Různé přístupy k dělení her. 2. Pohled různých vědeckých disciplín na hru. Zdroje her pro oblast výchovy v přírodě. 3. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě. Hry pro různé skupiny populace. 4. Přínos Prázdninové školy Lipnice pro aplikace her ve volném čase i ve školách.. Rozbor tzv. Zlatého fondu her. 5. Zásady výběru hry, různé způsoby uvádění her . Volba skupin a týmů. Pravidla pro vedení hry. 6. Různé způsoby hodnocení her. Druhy zpětnovazebního hodnocení. Podmínky pro úspěšnou reflexi. Pět stádii hodnocení a facilitace. 7. Psychohry a málostrukturované hry. Městské hry. Bojové hry. Zvláštnosti nočních her. 8. Základní bezpečnostní pravidla (bezpečnost fyzická, psychická, upozornění na invazivní chakter některých her). Úprava prostředí i ochrana přírody. 9. Etapové hry a jejich zvláštnosti.
Semináře 1. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad. 2. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení odezvy a působení her na účastníky - reflexe. 3. Zhodnocení vybrané literatury. Vytvoření seznamu a vlastního hodnocení klasických publikací. 4. Dobrodružné hry v tělocvičně i učebně. 5. Pokus o vytvoření vlastní originální hry. Popis problémů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Psohlavec (29.10.2020)
LS 2019/2020 Moodle - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9846 |