Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (01.01.2024)
Hlavním posláním předmětu Grafika na počítači je rozvinout u studentů způsobilost pro využití již získaných vědomostí a uživatelských dovedností v práci počítačem ve směru vlastní tvůrčí aktivity, resp. profesní kreativity při tvorbě především graficky orientovaných didaktických materiálů a dokumentů. Cíl studijního předmětu spočívá v osvojení příslušných poznatků a především dovedností z oblasti počítačové grafiky, pochopení základních principů a způsobů zpracování grafických dat, zvládnutí základů práce s grafickými daty a osvojení různých způsobů získávání a úprav grafických dat, včetně volby a ovládnutí programů pro práci s grafikou a poznání jejich specifik a funkčních možností. Mezi hlavní tematické celky patří základní principy počítačové grafiky, bitmapová a vektorová grafika - specifika a oblasti aplikace, komprese grafických dat, základní parametry obrazu (rozlišení, barevná hloubka, ...), grafické formáty, práce s bitmapovým grafickým editorem, práce s vektorovým grafickým editorem, strukturace grafické informace.
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (01.01.2024)
The mission of the course Computer Graphics is to develop students' ability to use the acquired knowledge and user skills in computer work in the direction of their own creative activity, respectively. professional creativity in the creation of graphically oriented didactic materials and documents. The objective of the study subject is to adopt relevant knowledge and, above all, skills in computer graphics, to understand basic principles and ways of processing graphic data, to master the basics of graphic data work, and to use graphic information with computer support, to adopt different ways of retrieving and editing graphic data, including by choosing and mastering graphics work programs and knowing their specifics and functional options, structuring graphic information.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (07.01.2024)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
60 minut
Práce se studijními materiály (za semestr)
5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
6 hodin
Zápočet
60 minut (na jeden pokus)
Příprava na zápočet
10 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (01.01.2024)
BAH, T. Inkscape: Guide to a Vector Drawing Program, 5th edition. Dostupné z URL: http://tavmjong.free.fr/INKSCAPE/MANUAL/html/index.php HUGHES, J. et al. Computer graphics - principles and practice, 3rd edition. B, Addison-Wesley Publishing, 2012. KLAWONN, F. Introduction to Computer Graphics, 2nd edition. London : Springer-Verlag London Ltd, 2012. KOLINGEROVA, I. Krásy počítačové grafiky. Dostupné z URL: http://iason.zcu.cz/~kolinger/vyukaZCU.html#KPG SHIRLEY, P., MARSCHNER, S. Fundamentals of Computer Graphics , 4th edition. Boston : A K Peters, 2015.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (01.01.2024)
Světlo, fyzikální podstata světla, vnímání světla (oko)