|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)
DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2015. FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005. HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008. KADAVÝ, D., PÍRKOVÁ, K. CorelDRAW X4. Brno : Computer Press, 2009. KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3. Brno : Computer Press, 2015. KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2015. KOLEKTIV. Cinema 4D R10. Brno : Computer Press, 2008. NĚMEC, P.. GIMP 2.8 uživatelská příručka pro začínající grafiky. Brno : Computer Press, 2013. ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2010. TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007. 3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >. 3D software - server o programech Cinema 4D. Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >. 3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >. Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >. Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >. Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >. Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >. Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >. Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >. Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu
• Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba v rámci výuky!
• Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata.
• Odevzdání zápočtové práce i etud dle dispozic vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne.
• Obhajoba projektu musí proběhnout před zápočtovým týdnem. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek! |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)
POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU • Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru • Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice • Aplikace podkladů 2D grafiky pro další zpracování (gravírování) PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL • 2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D • práce se scénou • pohyb • animace 3D GRAFICKÉ EDITORY • Možnosti 3D modelováni, • Představení software a klasifikace 3D editorů • Modelovací techniky CINEMA 4D • Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering • Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling • Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály • Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu • Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering • Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery • Animace - klíčové snímky, animace po křivce • Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů. |