|
|
|
||
Poslední úprava: Dana Myšková (04.01.2024)
Název předmětu: Supervidovaná praxe II B Kód předmětu: ASCK100112
Mezi výstupní znalosti, dovednosti a postoje studenta po absolvování odborné praxe ve 2. ročníku studia patří: Student je schopen identifikovat rozmanitost činností sociální práce, specifika jednotlivých cílových skupin a pracovišť. Student se identifikuje se sociální prací jako profesí. Student umí používat některé z metod sociální práce. Student umí aplikovat teoretické znalosti do praxe. Student umí rozpoznat vlastní možnosti a limity, jakož i možnosti a limity pracoviště. Student umí identifikovat etická dilemata a reflektovat své postoje k nim. Student umí identifikovat hodnotový systém, dobrou praxi, organizaci a koncepční aktivity pracoviště. Student umí identifikovat a používat metody ověřování účinku činností pracoviště. Student umí vést individuální rozhovor s klientem a spolupracovat v týmu. Student je schopný reflektovat sebe sama a své zkušenosti a zamýšlet se nad svým osobním i profesním rozvojem. Student umí formulovat zakázku vůči supervizi a využívat supervizi jako nástroj reflexe. Obsah kurzu: Student vykonává praxi v rozsahu 100 hod./ak. rok na dvou rozdílných typech pracovišť dle svého profesního zájmu, tzn. 50 hodin v zimním semestru na jednom pracovišti a 50 hodin v letním semestru na jiném. Výcvikové pracoviště student vybírá z nabídky doporučených pracovišť KSP nebo na základě vlastního uvážení. Výběr je student povinen zdůvodnit ve formuláři „Zdůvodnění výběru odborné praxe“ a předložit ke schválení garantovi odborné praxe ještě před sjednáním smlouvy o zabezpečení odborné praxe s výcvikovým pracovištěm. Navíc k samotnému výkonu odborné praxe se student účastní supervizí odborné praxe a metodických seminářů k odborné praxe. Podmínky udělení atestace: - odevzdání smlouvy o zabezpečení odborné praxe studenta, vč. obsahu odborné praxe, a zdůvodnění výběru výcvikového pracoviště, - odevzdání zprávy z odborné praxe, včetně kazuistiky, která by měla zachytit nejlépe klienta, se kterým student pracoval, nebo se s ním v průběhu praxe alespoň seznámil, a v případě, že pracoviště nepracuje přímo s klienty, popis a reflexe pracovních postupů pracoviště (celkový rozsah zprávy vč. kazuistiky min. 3 strany; do posledního dne výuky v semestru), - hodnocení tutorem odborné praxe, - pravidelná účast a reflexe vlastních postojů a zkušeností na supervizích a metodických seminářích k odborné praxi, min. 80 % všech setkání. Student si kontinuálně buduje portfolio odborné praxe a předkládá jej k posouzení na konci letního semestru v rámci udělení atestace. Literatura: BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. (2016) Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál. KOPŘIVA, K. (2016). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. MATOUŠEK, O. a kol. (2022) Strategie a postupy v sociální práci. Praha: Portál. NAVRÁTILOVÁ, J. (2011) Pojetí praktického vzdělávání sociálních pracovníků. Disertační práce. Masarykova Univerzita v Brně. PAZLAROVÁ, H. (2008)Praxe krok za krokem – manuál k odborným praxím. Praha: KSP FF UK. |