|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (08.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (29.11.2021)
GRAY, Peter. Svoboda učení: jak nechat děti rozhodovat o svém vzdělávání. Praha: PeopleComm, 2016. 184s. ISBN 9788087917176. KAŠČÁK, Ondrej; PUPALA, Branislav. Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus, 2009. ISBN 9788089055982. MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. Praha: Triton, 2011, 120 s. ISBN 9788073874780. MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Praha: Triton, 2012, 184 s. ISBN 9788073873820. MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte. Praha: Portál, 2017, 352 s. ISBN 978-80-262-1234-8. NEILL, Alexander Sutherland. Summerhill: příběh první demokratické školy na světě. Praha: PeopleComm, 2013, 348 s. ISBN 9788090489059. Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál. 2012, 192 s. ISBN 978-80-7178-999-4. Steiner, Rudolf. Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy. Praha: Asociace waldorfských škol České republiky, 2007, 118 s. ISBN 80-900307-9-3. Tichý, František. Přírodní škola - cesta jako cíl, aneb, Vyprávění o minulosti, současnosti a zkušenostech alternativního gymnázia. Semily: Geum, 2012, 304 s. ISBN 978-80-86256-73-3. Tichý, František. Výchova jako dobrodružství: to se v té Přírodní škole učíte na stromech?. Semily: Geum, 2017, 280 s. ISBN 978-80-8796-931-1. Wenke, Hans, & Roehner, Roel. (2000). Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno: Paido, 156 s. ISBN 8073150417. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (11.01.2024)
Obsah: 1. Úvod do problematiky, definice pojmu 2. Aktuální statistické údaje 3. Hlavní diskurzy ve vzdělávání 4. Vybrané typy klasických reformních alternativních škol (Waldorf, Montessori, Dalton) 5. Vybrané typy inovativních alternativních škol (např. svobodné školy, Scio školy, lesní školky, Přírodní škola) 6. Domácí vzdělávání |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (30.01.2024)
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15582 |