|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
Povinná literatura: JOŠT, Jiří. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011. KUCHARSKÁ, Anna. Riziko dyslexie: pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách. Praha: PedF UK, 2014. MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001. NOVÁK, Josef. Diagnostika specifických poruch učení v českém jazyce. Brno: Psychodiagnostika, 2002. POKORNÁ, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. 3. upr. rozš. vyd. Praha: Portál, 1997. PORTEŠOVÁ, Šárka. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009. PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. SMOLÍK, Filip a Gabriela MÁLKOVÁ. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada, 2014. SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela. Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Praha: Togga, 2015. SWIERKOSZOVÁ, Jana. Aspekty dyslexie dospělých. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.
Doporučená literatura: METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Výuka českého jazyka u dětí se specifickými poruchami učení[online]. První. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2005. ŘEŘICHOVÁ, Vlasta. Český jazyk a literatura v systému vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami [online]. [cit. 2015-10-30]. Dostupné na: <http://konference.osu.cz/cestina/dok/2010/rerichova-vlasta.pdf>. KUCHARSKÁ, Anna, ŠMEJKALOVÁ, Martina, SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Žák se vzdělávacími potřebami ve vzdělávacím předmětu český jazyk. Studijní opora. Dostupné přihlášeným studentům po zadání hesla. Kurikulární a legislativní materiály upravující vzdělávání osob se specifickými vzdělávacími potřebami - dle aktuálního stavu.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
Průběžné plnění dílčích úkolů na základě studia odborné literatury. Plnění prakticky zaměřených úloh. Písemná zkouška na základě studia literatury. |