|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (21.03.2024)
ČEVELA, R., Z. ČELEDOVÁ, Z. KALVACH a kol. Sociální gerontologie: východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří. Praha: Grada, 2014. 238 s. ISBN 978-80-247-4544-2. EGENTENMEYER, R. & FEDELI, M. (eds.) Adult Education and Work Contexts: International Perspectives and Challenges. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017. 223 p. ISBN 978‐3‐631‐73702‐6. JARVIS, P. Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th ed. London: Routledge, 2010. 338 p. ISBN 0-415-49478-8. SIROVÁTKA, T. (ed.) Menšiny a marginalizované skupiny v České republice. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2002. 355 s. ISBN 80-86251-13-6. ŠPATENKOVÁ, N. a L. SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. 232 s. ISBN 978-80-247-5446-8. THOROVÁ, K. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. 575 s. ISBN 978-80-262-0714-6. VETEŠKA, J. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. 2. doplň. a rozš. vyd. Praha: Česká andragogická společnost, 2017. 176 s. ISBN 978-80-905460-7-3. VETEŠKA, J. Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 252 s. ISBN 978-80-7478-898-7. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
Obsah – témata: 1. Přístupy k marginalizovaným cílovým skupinám dospělých (sociálně vyloučení, bezdomovci, dlouhodobě nezaměstnaní, drogově závislí, matky na mateřské, migranti, odsouzení). 2. Sociální andragogika a její konceptualizace (teoretický mezioborový rámec); evropské trendy. 3. Gerontagogika a sociální gerontologie v systému věd o výchově (edukačních věd) – vývoj, historické a filozofické souvislosti. 4. Multidisciplinární a teoretická východiska stáří a stárnut (teorie stáří); demografické souvislosti. 5. Specifika edukačního procesu seniorů (z hlediska psychologického, androdidaktického, sociologického a biologického). 6. Sociální rehabilitace a aktivizace seniorů (prevence demence, udržení/zvyšování kvality života). 7. Penitenciární a postpenitenciární péče (resocializace, reedukace, integrace, programy zacházení a prevence recidivy a delikvence). 8. Metody a techniky andragogické a sociální práce s marginalizovanými skupinami dospělých. 9. Andragogické poradenství (principy, metody a poradenský proces). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (21.03.2024)
Zpracování vybraného tématu a jeho prezentace/obhajoba v rámci konzultace. |