PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Europäische Schulsysteme – Schulautonomie in Europa - OKBU1U143C
Anglický název: School Autonomy in Europe
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2024)
Kurz je vyučován v německém jazyce. Minimální vstupní znalost pro účast v kurzu je B2 dle SERR. Věnuje se evropským vzdělávacím systémům a jejich specifikům s ohledem na autonomii škol, průběh povinné školní docházky, selektivitu a prostupnost jednotlivých vzdělávacích proudů. Speciální pozornost je věnována německému vzdělávacímu systému.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2024)

Cílem kurzu je, aby studenti byli schopni porovnat vzdělávací systém ČR s ostatními a pochopit specifika mezinárodních a národních vzdělávacích kontextů.  

Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2024)

Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.    

Literatura - němčina
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2024)

Povinná literatura:

Schulautonomie in Europa. Strategien und Maßnahmen [online]. Brusel: Eurydice, 2007 [cit. 2018-02-01]. ISBN 978-92-79-07520-9. Dostupné z: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/090DE.pdf

Doporučená literatura:

OECD. School autonomy and accoutability: Are they related to student performace. Pisa in Focus. 2011, (9). Dostupné také z: https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisainfocus/48910490.pdf.

Paschen, Harm: Schulautonomie in der Diskussion. Zur Einführung in den Themenschwerpunkt - In: Zeitschrift für Pädagogik 41 (1995) 1, S. 15-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104359.

Další materiály:   

www.schulautonomie.at/

www.schulleiter.de. 

Sylabus - němčina
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2024)

Hauptthemen des Kurses:

1.      Europäische Schulsysteme

2.      Autonomie der Schulen und der Schulleitung

3.     Selektivität der Schulsysteme

4.      Aktuelle Maßnahmen, Steigerung der Schulautonomie

5.      Schulreform in Österreich und Deutschland. 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2024)

Splnění zadaných distančních aktivit.    

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK