PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sebepoznání a rozvoj manažera - OKBU1U127A
Anglický název: Self-Knowledge and Development of Manager
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Vyučující: doc. Ing. David Vaněček, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)
Sebepoznání manažera školy je předpokladem pro efektivitu a kvalitu jeho práce jako vedoucího pracovníka školské organizace a pro jeho úspěšný profesní a osobní rozvoj. Po absolvování předmětu budou studenti schopni diagnostikovat, analyzovat a systemizovat své kompetence školského manažera a lídra a využít je v roli vedoucího pracovníka školy nebo školského zařízení.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)

Cílem předmětu je rozvinout u studentů kompetenci sebeřízení (od prvotní fáze uvědomovaného sebepoznání k aplikaci v procesech seberozvoje).

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)

V předmětu je předpokládáno samostudium a splnění zadaných distančních aktivit jako přípravy pro kontaktní výuku.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)

Povinná literatura:

KUNEŠ, P. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009.

TROJANOVÁ, I., TURECKIOVÁ, M a B. RIEDL ČERNÍKOVÁ. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. 2., aktual. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 

PLAMÍNEK, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres - Praktický atlas sebezvládání. Praha: Grada, 2013. 

Doporučená leteratura:

BEDRNOVÁ, E., JAROŠOVÁ, E., NOVÝ, I, Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. 

TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada, 2007. 

TURECKIOVÁ, M. Organizační chování: teoretická východiska a trendy personálního managementu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)

Tematické okruhy:

1.      Úvod do předmětu Sebepoznání a rozvoj manažera

2.      Uvědomělé sebepoznávání jako složka sebeřízení

3.      Metody a techniky diagnostiky osobnosti

4.      Psychické vlastnosti a rysy osobnosti

5.      Typy osobnosti

6.      Motivační profil

7.      Výkonová motivace a motivace k řídicí činnosti

8.      Osobní a profesní rozvoj školského manažera

9.      Klíčové kompetence školského manažera pro sebeřízení a řízení ostatních

10.  Zpětná vazba v procesu sebepoznání, sebeřízení a řízení ostatních

11.  Životní vize a cíle dalšího rozvoje

12.  Akční plán seberozvoje

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (11.09.2023)

Seminární práce - plán osobního a profesního rozvoje (rozsah 1 NS) s uvedením osvojených/rozvinutých kompetencí, technik rozvoje a metod měření.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK