|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)
Cíl: rozvíjet sluchové a intonační dovednosti, hlasové dispozice každého jednotlivce, vytvořit základní repertoár lidových písní a písní pro děti |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (25.09.2020)
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně na základě výjimky pro umělecké činnosti do 15 osob, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s oporou o Moodle a Zoom. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)
Postoj a dech, měkký hlasový začátek, vedení tónu v rezonanci, artikulace - praktická cvičení vhodná pro učitele i děti. Intonace v dur tóninách - obsah viz podmínky k udělení zápočtu. Procvičování pěveckých a intonačních dovedností na materiálu písní ze zpěvníků pro MŠ, včetně vícehlasých úprav, tvoření lidového dvojhlasu. Dirigování základních schémat, závěry. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (09.09.2020)
Zkvalitnění hlasového projevu (prohloubený dech, posazení tónu do rezonance, zvládnutí měkkého hlasového začátku ve střední hlasové poloze) Zpěv dvaceti písní (repertoár dle předmětu Hra na klavír I) - text, rytmické slabiky, solmizační slabiky. Zpěv lidového dvojhlasu, kánonu, dirigování písní ve dvoudobém a třídobém metru. Intonace durové stupnice a kvintakordu se solmizací a fonogestikou. Intonace stupnicových, terciových postupů a jejich kombinací v dur. Intonace a sluchová analýza (notový zápis) volných nástupů na I., III. a V. stupni v dur. |