Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je určen pouze pro doktorandy povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
Široký obor Hudební teorie a pedagogika má na jedné straně blízko k muzikologii, na straně druhé k pedagogice. V
souboru různorodých předmětů, které činnosti doktorandů charakterizují, mají dějiny hudby dominantní postavení. Z
tradičního pohledu tyto výzkumné aktivity produkují např. profily hudebníků, přehledy vývoje různých hudebních institucí,
výklady hudebních dějin jednotlivých lokalit či regionů, ostatně dějiny všeho, co s hudbou souvisí. Z moderního pohledu jde
o celý trs různých historických výzkumů. Dějiny hudby se tak stávají východiskem ke zkoumání jedinečné problematiky od
zpracování nejstarších období vývoje hudby až po zpracování materiálů domácí i evropské hudby 20. století. Možnosti
didaktického využití jsou hlavním kritériem aplikace do praxe.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
Music history as the way-out to a specific problem
The wide-ranged field of the musical theory is surrounded by musicology at one side and by pedagogy on the other side. In
the set of diversified subjects, characterized by PhD. student's activities, the music history stands in dominance. These
experimental activities - according to conventional perspective - produces i.e. musician's profiles, musical institutions
development surveys, interpretations of music history related to specific regions and history of everything connected with
music. In modern view it is the whole bunch of diverse historical researches. Music history became the way-out to research
of the unique problem, from describing the oldest times of music development to processing of materials of domestic and
European 20th century's music. The possibilities of didactical use are the main criterion of application to praxis.
Literatura
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (05.12.2018)
Literatura bude určena zkoušejícím v souladu s odbornými nároky předmětu, s výzkumným zaměřením a s tématem disertační práce.
Sylabus
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (20.05.2019)
Široký obor Hudební teorie a pedagogika má na jedné straně blízko k muzikologii, na straně druhé k pedagogice. V souboru různorodých předmětů, které činnosti doktorandů charakterizují, mají dějiny hudby dominantní postavení. Z tradičního pohledu tyto výzkumné aktivity produkují např. profily hudebníků, přehledy vývoje různých hudebních institucí, výklady hudebních dějin jednotlivých lokalit či regionů, ostatně dějiny všeho, co s hudbou souvisí. Z moderního pohledu jde o celý trs různých historických výzkumů. Dějiny hudby se tak stávají východiskem ke zkoumání jedinečné problematiky od zpracování nejstarších období vývoje hudby až po zpracování materiálů domácí i evropské hudby 20. století. Možnosti didaktického využití jsou hlavním kritériem aplikace do praxe.
Forma výuky - individuální konzultace, individuálně stanovená témata eventuálních písemných prací
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (05.12.2018)
Podmínky zakončení předmětu určuje zkoušející, jsou vždy dohodnuty konzultační formou a jsou v souladu s nároky daného předmětu, s výzkumným zaměřením a s tématem disertační práce.