PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do studia - OCDU19DV01
Anglický název: Introduction to Study
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)
Cílem předmětu je poskytnutí základních informací o studovaném vzdělávacím programu, obsahu a požadavcích ke studiu, formě a organizaci distanční formy studia. V rámci studovaného programu je poskytnut vstup do kontextu aktuálních otázek současné vzdělávací politiky, které jsou dále rozvinuty v příslušných předmětech.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)

KOHNOVÁ, J. Úvod do studia. Praha:Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290.

KOHNOVÁ, J. a kol. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.

KOHNOVÁ, J. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-148-6.

NEJEDLÁ, D. Vývoj učitelského vzdělávání v českých zemích v letech 1946–1989. In Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Praha: UK, 2002, s. 109–125. ISBN 80-7292-085-4.

PRŮCHA, J. a VETEŠKA, J. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.

VESELÁ, Z. Vývoj české školy a učitelského vzdělávání. Brno, Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0458-015-5.

VETEŠKA, J. Teorie vzdělávání dospělých. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019.

ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do distančního vzdělávání. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2000. ISBN 80-86302-10-5.

Dokumenty:

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice – Bílá kniha. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8.

Zákon č. 111/1998  Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (v aktuálním znění novely).

Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon (v aktuálním znění novely).

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, (v aktuálním znění novely). 

Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi
a kariérním systému pedagogických pracovníků. (v aktuálním znění novely).

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005 (v aktuálním znění novely).

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007 (v aktuálním znění novely). http://www.nuv.cz/t/ivp-digi.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)

Seznámení s historickým kontextem učitelské profese.

Legislativní vymezení vzdělávání učitelů a přehled dokumentů vzdělávací politiky.

­Společné vzdělávání dětí, žáků a studentů jako priorita hlavního vzdělávacího proudu.

­Uvedení do metod distanční formy studia.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)

Zápočet: Seminární práce

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK