|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (01.12.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (01.12.2020)
Základní literatura Esteban, N. M., & De Larios, J. R. (2010). The use of models as a form of written feedback to secondary school pupils of English. International Journal of English Studies, 10(2), 143–170. Fulcher, G. & Svalberg, M. A-L. (2013). Limited Aspects of Reality: Frames of reference in language assessment. International Journal of English Studies 13(2), 1–19. Helus, Z. & Lukášová, H. (2012). Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti. Praha: Asociace waldorfských škol ČR. Chvál, M. Procházková, I. & Straková, J. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: ČŠI. Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál. Košťálová, H., & Straková, J. (2008). Hodnocení: důvěra, dialog, růst. Praha: SKAV. Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál. Starý, K. & Laufková, V. et al. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Wiliam, D. & Leahy, S. (2016). Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Druhé revidované vydání. Praha: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř.
Doporučená literatura Andrade, H. L., & Cizek, G. J. (2010). Handbook of formative assessment. New York: Routledge. Bagley, S. (2010). Students, Teachers and Alternative Assessment in Secondary School: Relational Models Theory (RMT) in the Field of Education. Australian Educational Researcher, 37(1), 83-106. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Inside the black box: Raising standards through classroom assessment. Phi Delta Kappan, 80(2), 139–148. Black, P., Harrison, Ch., Lee, C., Marshall, B., & Wiliam, D. (2004). Working inside the black box: Assessment for learning in the classroom. Phi Delta Kappan, 86(1), 8–21. Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review Of Educational Research, 77(1), 81–112. Heritage, M. (2010). Formative assessment and next-generation assessment systems: Are we losing an opportunity? Washington, D.C.: Council of Chief State School Officers. Marshall, B. (2011). Testing English. Formative and summative approaches to English assessment. London: Continuum. Parrott, M. (1993). Tasks for langauge teachers. Cambridge: Cambridge university press. Šeďová, K. & Švaříček, R. (2010b). Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Studia Paedagogica, 15(2), 61–86. Škodová, S. (2005). Hodnocení písemných projevů na 2. stupni ZŠ. In M. Polák & K. Vodrážková (Eds.), Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole: sborník prací ze semináře (s. 225–229). Olomouc: Univerzita Palackého. Wiliam, D. (2011). Embedded formative assessment. Bloomington, IN: Solution Tree Press. |