|
|
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
|
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
DRAPELA, V. Vybrané poradenské směry. Praha: UK, 1995. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. HRABAL, V ST., HRABAL, V. ML. Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: UK, 2002. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. MATĚJČEK, Z.; DYTRYCH, Z. Jak a proč nás trápí děti. Praha: Grada, 1998. ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: UK Karolinum, 2005. VOJTÍK, V.; MACHOVÁ, J.; BŘICHÁČEK, V. Poruchy vývoje dětí a mladistvých a jejich projevy v rodině a ve škole. Praha: SPN, 1990. VÝCHOVNÉ PORADENSTVÍ č. 1 - 34. Zpravodaj IPPP ČR a APPŠ. Praha, IPPP 1994 - 2002. PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADENSTVÍ č. 35-50. Zpravodaj IPPP ČR. Praha, IPPP 2002-2007. |
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (17.04.2014)
Předložení zpracované anotace seminární práce. |
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
Poradenství v systému psychologických disciplín. Vznik a vývoj výchovného poradenství ve světě a u nás. Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, legislativa, nové trendy v poradenství. Činnosti a kompetence jednotlivých článků poradenství ve školství, zřizovatel, řízení. Odborné činnosti školního poradenského pracoviště: výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog a školní speciální pedagog Odborné činnosti pedagogicko-psychologické poradny: diagnostika, náprava a intervence, informační a konzultační činnost. Odborné činnosti SPC: diagnostika, náprava a intervence, informační a konzultační činnost. Středisko výchovné péče - odborné činnosti, kompetence. NÚV - odd. poradenství.
|
|
||
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (13.02.2015)
Zpracování samostatné práce, výběr ze tří témat. V předmětu I je proveden výběr, zpracování anotace práce, která je předložena k zápočtu.
V předmětu II je pak předložena vlastní práce.
1.Kazuistika problémového dítěte předškolního věku, při řešení součinnost MŠ a poradenského zařízení (rozsah min. 6 normostran, strukturovaný text, odkazy na literaturu - srovnání)
2.Typický problém předškolního věku, který bývá řešen v součinnosti MŠ a poradenského zařízení (literární práce, odkazy na literaturu, rozsah min. 10 normostran, strukturovaný text)
3.Mapa sítě odborných služeb v regionu - přehled poradenských a dalších odborných zařízení v regionu, se specifiky nabídky vzhledem předškolákům, jejich rodičům a učitelům mateřských škol - zahrnuje resort školství, zdravotnictví, MPSV - neziskové organizace (rozsah nelze specifikovat, každé zařízení krátkou charakteristiku - typ služby, možnost objednání, kontakt, přehled informačních zdrojů)
(výběr 1 tématu)
1. semestr (letní): výběr tématu, pro zápočet zpracování anotace, literatury (práce 1 a 2) či informačních zdrojů (práce 3) 2. semestr (zimní): odevzdání práce |