|
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.01.2022)
Zprostředkovat studentům základní informace o dotacích z národních rozpočtů a o významných dotačních titulech. Představit studentům fáze projektového cyklu a jejich výstupy. Naučit studenty pracovat s technikami a s nástroji projektového řízení, zejména pak s problémovým stromem, logickým rámcem, rozpočtem a analýzou rizik. Umožnit studentům zpracovat klíčové části cvičného projektu v rámci vybraného dotačního titulu a dát jim na projekt zpětnou vazbu. |
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.01.2022)
Povinná:
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.01.2022)
První část zasazuje projektový management do organizační praxe a ukazuje příklady jeho využití při řízení organizačních změn a při fundraisingu. Následně se studenti seznamují s hlavními dotačními tituly, především se Strukturálními fondy EU, Finančními mechanismy EHP/Norsko a s tzv. Švýcarskými fondy. Učí se znát jejich základní architekturu a jejich implementační struktury. Následuje definování klíčových pojmů, jako jsou: projekt, projektový management a projektový cyklus a rozbor průběhu a výstupů jednotlivých fází. Při jejich rozboru je důraz kladen především na fázi analytickou a plánovací. Obě tyto fáze si každý student vyzkouší při tvorbě vlastního cvičného projektu. Hodnotící, implementační a evaluační fáze projektové cyklu jsou studentům představeny v základních rysech. Studenti jsou upozorněni na předpoklady úspěšného zvládnutí těchto fází a na konkrétních příkladech řeší předložené problémy, které se objevily při implementaci jiných projektů. V předmětu je akcentováno získávání specifických dovedností, které by se měl osvojit každý úspěšný projektový manažer. Předmět je koncipován tak, aby jeho každý absolvent dokázal být platným členem projektového týmu a jako takový pak uměl úspěšně zvládat všechny fáze projektového cyklu. OKRUH 1: Provoz versus projekt, řízení organizačních změn s využitím projektového managementu, projektový management ve fundraisingu, klíčové dotační tituly - Strukturální fondy EU, Finanční mechanismy EHP/Norsko, Švýcarské fondy, významné národní a mezinárodní nadace. Četba k okruhu: NĚMEC, V. 2002. Projektový management. Praha: Grada Publishing, str. 11-18. VRZÁČEK, P. 2008. Projektový management. Praha: FHS UK, str 1-12. OKRUH 2: Projektový cyklus a jeho fáze, využití tvorby problémového stromu v analytické fázi, problém, jeho příčiny a důsledky, kaskádování problémů, plánování s využitím logického rámce, Ganttovo schéma - jeho struktura a tvorba, rozpočtování a management rizik v plánovací fázi. Četba k okruhu: DOLEŽAL, J. a kol. 2016. Projektový management. Praha: Grada Publishing, str. 75 - 105. VRZÁČEK, P. 2008. Projektový management. Praha: FHS UK, str. 13 - 40. OKRUH 3: Hodnotící fáze - kritéria a způsoby hodnocení, uzavírání smluv a právní náležitosti, implementační fáze projektového cyklu, reporting, vedení týmu, konflikt a zásady jeho prevence, respektive řešení, evaluace projektu - ex ante, in curso, ex post. Využití výsledků evaluace při řízení kvality projektových aktivit. Četba k okruhu: BURKE, R. 2002. Project Management. Planning and Control Techniques. Chichester. Wiley and sons, p. 203 - 228. VRZÁČEK, P. 2008. Projektový management. Praha: FHS UK, str. 41 - 51. Výstup: Student/ka: Zná mechanismy, kterými je možné spolufinancovat činnost organizace z veřejných i soukromých zdrojů. Zvládá vytvořit problémový strom a k němu sestavit logický rámec. Dokáže popsat průběh jednotlivých fází projektového cyklu a definovat jejich výstupy. Je připraven/a být aktivním členem projektového týmu a to jak v analytické, tak v implementační fázi projektového cyklu. |
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.01.2022)
Hodnocena je kvalita zpracování problémového stromu a logického rámce. Z obsahu dodaných dokumentů je zřejmé, že student/ka umí tyto nástroje aktivně používat, rozumí jejich vnitřní logice a způsobům jejich sestavení. Student/ka může předložit i části zpracovaného projektu pro některého z vybraných veřejných nebo soukromých donorů. V tomto případě by celkový rozsah text neměl přesáhnout 10 normostran. |