Seminář je zaměřen na nalézání a řešení každodenních problémů, se kterými se učitelé setkávají ve své praxi
(základní dokumenty ovlivňující výuku fyziky ve škole, příprava výuky, příprava fyzikálních experimentů, hodnocení
a klasifikace, motivace žáků při výuce fyziky, spolupráce s kolegy, atd.), a to nikoliv z hlediska teoretických
poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci semináře jsou vedeni
k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
The seminar is aimed at finding and solving problems teaches meet in their everyday practice (basic documents
affecting school education, how to prepare to classes, how to prepare physics experiments/practical work,
evaluation and assessment, how to motivate students in physics teaching and learning, how to cooperate with
colleagues etc.) - starting not from theoretical knowledge of pedagogy and psychology but from concrete
experience of the teacher. Students attending the seminar are guided to discuss presented problems and
expected to participate actively at the seminar.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (08.10.2017)
Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučující.
Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005 (4. vyd.)
Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 2011
Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a pro gymnázia.
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005 (4. vyd.)
Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 2011
Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a pro gymnázia.
Metody výuky
Poslední úprava: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. (02.10.2020)
Po dobu distanční výuky (ZS 2020/2021) probíhá výuka online prostřednictvím MS Teams, a to v čase daném rozvrhem. Zapsaní studenti byli o formě výuky informováni a přidáni do výukového týmu v MS Teams.
V případě dotazů kontaktujte vyučující předmětu.
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Jaký je dobrý učitel, dobrá škola. Základní dokumenty, kterými je učitel povinen se řídit. Role učitele ve škole. Příprava na hodinu. Organizace práce třídy. Motivace žáků. Individualizace práce ve třídě. Hodnocení žáků (sumativní i formativní).
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
What a good teacher, a good school. The basic documents the teacher is required to follow. The role of the teacher at school. Preparation for an hour. Organization class work. Motivation of pupils. Individualisation of class work. Student evaluation (both summative and formative).