Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Cílem předmětu je seznámit studenty s co nejširším spektrem forem, jakými lze do výuky na střední škole zařadit
řešení fyz. úloh a samostatné experimentování žáků. Studenti se seznámí s typově různorodými experimenty,
které provádějí v Interaktivní fyzikální laboratoři (IFL) na MFF UK žáci středních škol.
Pozornost bude věnována didaktickému zařazení uvedených aktivit do výuky, jejich logické struktuře, designu
prac. listů či formám zadání. Studenti se také seznámí s možným způsobem rozboru a hodnocení těchto aktivit,
mj. formou opravení autentických žákovských prací a následné diskuse.
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2014)
Students will familiarize with selected practical activities prepared for high school students coming to Interactive
physics laboratory. The course focuses on learning objectives of each activity as well as design and presentation of
the activities. Methods how to analyse the activities will be shown. Based on acquired experiences students will
prepare practical activity according given criteria.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Výuka probíhá blokově, studenti získají zápočet za aktivní účast na všech výukových blocích. Dále je podmínkou zápočtu odevzdání metodického zpracování experimentu vybraného vedoucím cvičení a vytvoření pracovního listu dle zadaných požadavků.
Charakter podmínek pro získání zápočtu vylučuje opakování.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Millar, R. (2009). Analysing practical activities to assess and improve effectiveness: The Practical Activity Analysis Inventory (PAAI). York: Centre for Innovation and Research in Science Education, University of York.
Agrest, M. M. (2009). Physics Labs with Flavor. Physics Teacher 47(5), 297-301.
Hieggelke, C. J., et al. (2015). TIPERs: Sensemaking Tasks for Introductory Physics. Boston: Addison-Wesley.
Další materiály vedoucích semináře.
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (11.05.2018)
Zadání a cíle praktické práce
Experimentování v badatelské výuce
Formy zadání a řešení fyzikálních úloh
Design pracovních listů pro aktivity ve výuce fyziky
Hodnocení experimentálních aktivit žáků
Poslední úprava: T_KDF (12.05.2014)
Objectives of practical activities and factors affecting them.