|
|
|
||
Poslední úprava: Rudolf Trnka (23.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Rudolf Trnka (23.01.2023)
Atmann, A. (1971). Didaktické zásady ve výuce biologii. [skripta PedF UK] Praha : SPN,. Čapek, R. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Grada Čapek, R. (2017). Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně. Praha: Raabe. Kočárek, E. (1978). Základy didaktiky geologie 1. Praha: SPN. McConnell et al. (2008). The Good Earth. Introduction to Earth Sciences. Higher Education. MacGraw Hill Comp. Učebnice geologie pro ZŠ a víceletá gymnázia Pauk, F. akol. (1979). Didaktika geologických věd. SPN. Praha |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Katarína Holcová, CSc. (17.05.2012)
Zápočet - pracovní list nebo návrh jiné učební pomůcky pro výuku geologie Zkouška - ústní v rozsahu odpřednášané látky |
|
||
Poslední úprava: Rudolf Trnka (23.01.2023)
Speciální didaktika oborů – historie Země, vznik sedimentů, paleobiologie, paleoekologie Didaktické zásady a trendy – definice pojmů, konstruktivismus, třífázový model učení (E-U-R); příprava na vyučovací hodinu/jednotku: struktura, kognitivní, afektivní a psychomotorické cíle, další položky (kontext, výukové aktivity, pomůcky, domácí práce, poznámky). Organizační formy a metody výuky vhodné pro výuku geologie na ZŠ a SŠ – základní klasifikace, obecná charakteristika metod a forem výuky a jejich specifika s ohledem na výuku geologie, (vyučovací hodina, praktická cvičení a laboratorní práce, exkurze a terénní práce, projektová výuka); klasické výukové metody (výklad, přednáška, vyprávění, práce s textem, dialog, popis, demonstrace, laborování a experimentování), aktivizující metody (diskuze, heuristické metody, didaktické hry), komplexní metody (individuální, frontální, skupinová a kooperativní výuka, pojmové mapy, brainstorming, metoda práce s ICT). Učebnice pro výuku geologie na ZŠ a SŠ – definice a klasifikace učebnic, kritéria hodnocení učebnic, přehled učebnic pro ZŠ a SŠ; Didaktický materiál a ostatní učební pomůcky pro výuku geologie na ZŠ a SŠ v kontextu RVP ZV a RVP G – definice a jejich aplikace do výuky (pozitiva a negativa) Problémy a klíčová témata ve výuce geologie ZŠ a SŠ – specifikace problémů, rozsahu učiva a návody na konkrétní simplifikované a didaktizované výstupy |