|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Povinná: JIRÁSEK, I. Prožitek a možné světy. Olomouc: UP FTK, 2001. NEUMAN, J. Výchova v přírodě. Učební materiál. Praha: FTVS, 2001. MAREŠ, J. Styly a učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. CSIKSZENTMIHALYI, M. O štěstí a smyslu života. Praha: Lidové noviny, 1996. Doporučená: HECKMAIER, B., MICHL, W. Erleben und Lernen. Bwerlin: Luchterhand. 3. vyd. 1998. BEARD, C., WILSON, J.P. The power of experiential learning. London: Kogan Page, 2002. WARREN,K. ET ALL. (EDITORS) The theory of experiential education. Dubuque: Kendall/HUnt .1995 SMITH,T.E. ET AL. (EDITORS). The theory and practice of Challenge Education. Dubuque: Kendall/Hunt, 1992. s. 278. ISBN 0-8403-8042-9. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Aktivní podíl na přednáškách a seminářích. Zpracování odborné tématiky formou eseje. Prověření znalostí testem. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Přednášky: 1. Filosofické a historické kořeny výchovy prožitkem a zkušeností. 1. Učení J. A. Komenského ve vztahu k moderní teorii zkušenostního učení a výchovy. 2. Dílo J. Deweye a teorie zahrnutá do Kolbova cyklu. Návaznost dalších teorií. 3. Vznik a poslání Association of Experiential Education (AEE) . 4. Terminologické vztahy zkušenostní výchovy a učení s oblastí výchovy v přírodě. 5. Charakteristika amerického pojetí zkušenostní výchovy. 6. Zkušenostní učení, rozdíly v pojetí. 7. Vazby tzv. prožitkové pedagogiky k teorii zkušenostního učení a zkušenostní výchovy. Vztah prožitku a zkušenosti. Anglický pojem Experiential Education a německý pojem Erlebnispädagogik. 8. Teorie tzv. prožitkové terapie K. Hahna. 9. Nový pojem výchovy výzvou (Challenge Education). Základy a zacílení. 10. Rozbor programů tzv. expedičního učení (Expeditionary Learning) opírajícího se o zkušenostní učení a výchovu. 11. Český přínos k teorii a praxi tzv. prožitkové pedagogiky. 12. Metody prožitkové pedagogiky a jejich praktické aplikace. Semináře: 1. Rozbor odborné statě či díla vztahujících se ke zkušenostní výchově. 2. Zhodnocení informačních zdrojů o prožitkové pedagogice. |