|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Cílem předmětu je seznámit studenty s aktuálními otázkami školského managementu v mezinárodním kontextu, zejména s náměty pro zvyšování kvality vzdělávání a rozvoje kvalitní školy. Předmět personálně zabezpečují odborníci z České školní inspekce. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Výuka proběhne dle aktuální situace v době rozvrhu prezenčně nebo online na MS Teams dle rozvrhu. Odkaz na online výuku bude na moodle v předmětu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2015-2020. In: Usnesení vlády ČR č. 277/2015. Dostupné také z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/dz-rgs-2015-2020.pdfNařízení Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 - výroční zpráva ČŠI. Dostupné on-line na https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Vyrocni-zpravy/KVALITA-A-EFEKTIVITA-VZDELAVANI-A-VZDELAVACI-S-(1). Další doporučená literatura: EACEA. The Structure of the European Education Systems 2016/17: Schematic Diagrams. Eurydice Facts and Figures. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2016. ISBN 978-92-9492-346-2. EURYDICE, Autonomie škol v Evropě. Politická a realizační opatření, 2007. Brusel: Evropské oddělení Eurydice. ISBN 978-92-79-08822-3. Dostupné také z: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/090CS.pdf GREGER, David, Andrea GRÖSCHLOVÁ a Věra JEŽKOVÁ. Analýza školního vzdělávání ve vybraných zemích EU. Orbis Scholae. 2006, (1), 30-45. GREGER, David. Vzdělanostní nerovnosti v teoretické reflexi. In MATĚJŮ Petr a Jana STRAKOVÁ. Nerovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, s. 21-40. ISBN 80-200-1400-4. Dostupné také z: http://fsslvt.fss.muni.cz/~katrnak/ssv/06_Gregr.pdf OECD. School autonomy and accoutability: Are they related to student performace. Pisa in Focus. 2011, (9). Dostupné také z: https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisainfocus/48910490.pdf https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Vyrocni-zpravy/KVALITA-A-EFEKTIVITA-VZDELAVANI-A-VZDELAVACI-S-(1) https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-PIRLS https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-informacni-gramotnosti-na https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Vyberove-zjistovani-vysledku-zaku-5-a-9-trid-ZS-– https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Mezinarodni-setreni-TALIS-2018-Narodni-zprava https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Mezinarodni-setreni-PIRLS-2016-Narodni-zprava https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Narodni-zprava-PISA-2015 https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Narodni-zprava-TIMSS-2015 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Aktivní účast ve výuce, zpracování distančních aktivit. Pozn.: Distanční forma výuky a atestace - dle aktuální situace.
Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Rámcová témata: 1. Kvalitní škola a cesty k jejímu hodnocení 2. Náměty pro zvyšování kvality vzdělávání pohledem národních i mezinárodních vzdělávacích dat – vybraná témata 3. Školská struktura v ČR v mezinárodním srovnání – vzdělávací systémy vybraných zemí a jejich charakteristika 4. Míra stratifikace školských systémů – otázka spravedlivosti ve vzdělávání
Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle. |