PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Moderní management - OCSU19VP02
Anglický název: Modern Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
Vyučující: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)
Moderní management zahrnuje dvě části - marketingové řízení školy (tvorba komplexní manažerské strategie, která efektivně využívá všech manažerských funkcí) a management v podmínkách globalizace (orientace v hlavních projevech a trendech globalizace v oblasti vzdělávání).
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)

Základní:

Interaktivní učebnice jako studijní opora pro asynchronní část (e-learning):

https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/marketing-management-ve-vzdelavani

AUTORSKÝ KOLEKTIV (2009). Řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI Wolters Kluwer.

EGER, L. (2021). Marketing školy [Online]. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.

HEJLOVÁ, D. (2015). Public relations. Praha: Grada Publishing.

KOTLER, P. a ARMSTRONG, G. (c2004). Marketing. Praha: Grada.

PAULOVČÁKOVÁ, L. (2018). Marketing management ve vzdělávání. Elektronická publikace, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_fof_3/)

PAULOVČÁKOVÁ, L. (2015). Marketing: přístup k marketingovému řízení (Vydání I). Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.

ŘEZÁČ, J. (2009). Moderní management. Brno: Computer Press.

Studijní materiály KAMV zaměřené na modul Teorie a praxe školského managementu včetně souboru studijních opor modulu Řízení školy ve znalostní společnosti projektu Profesionalizace KK

SVĚTLÍK, J. (2009). Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. TRUNDA, J. a BŘÍZA, K. (2012). Řízení školy ve znalostní společnosti. Editor Václav Trojan. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

VEBER, J. (2014). Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press.

VETEŠKA, J. a TURECKIOVÁ, M. (2020). Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost.

VETEŠKA, J., M. TURECKIOVÁ a V. TROJAN. (Eds.) (2017). Aktuální přístupy managementu vzdělávání. Praha: Centrum školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.

VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ (2013). Moderní management v teorii a praxi. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press.

Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)

Marketingové řízení školy:

Prezenční část:

●  pojetí marketingu a specifika marketingu ve vzdělávání,

●  provázanost marketingu a managementu školy,

●  marketingové řízení a marketingová strategie v oblasti vzdělávání,

●  řízení vztahu s klienty v oblasti vzdělávání, cílové skupiny,

●  implementace marketingu a kontrola.

Distanční část (asynchronní, e-learning):

●  analýza makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí školy,

●  aplikace marketingového mixu ve škole.

Management v podmínkách globalizace:

Prezenční část:

●  základní pojmy,

●  hlavní projevy globalizace,

●  pozitiva, negativa, příležitosti a hrozby globalizace.

Distanční část:

●  vliv globalizace na školství.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)

Znalostní test.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK