BLAJER, Z.; VITVAR, V. Problémy přípravy učitelů českého jazyka. Praha : SPN, 1972.
CVRČEK, V. Teorie jazykové kultury po r. 1945. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 8024610442.
ČECHOVÁ, M. Jazyková kultura a výuka češtiny ve škole. In KUCHAŘ, J. et al. (eds.) Aktuální otázky jazykové kultury… Praha : Academia, 1979, s. 145–152.
ČECHOVÁ, M. Sto let od narození zakladatele teorie vyučování českému jazyku. Český jazyk a literatura 58, 2007–2008, s. 240–242.
ČERMÁK, P.; POETA, C.; ČERMÁK, J. Pražský lingvistický kroužek v dokumentech. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2097-0.
HÁJKOVÁ, E. Jazyk učebnic českého jazyka v období počátků budování socialismu. In Odbicie ważnych wydarzeń historycznych w języku i w literaturze czeskiej. Poznaň : Instytut Filologii Slowianskiej, 2010, s. 337–347. ISBN 978-83-926152-7-9.
HAVRÁNKOVÁ, M.; PETKEVIČ, V., eds. Pražská škola v korespondenci: dopisy z let 1924-1989. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2742-7.
HELBIG, G. Vývoj jazykovědy po roce 1970. Praha : Academia, 1991. ISBN 80-200-0312-6.
JANÍK, T. Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, 54, 2004, s. 243–249.
JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-139-3.
KVÍTKOVÁ, N. Vývoj funkci, pojetí a obsahu předmětu český jazyk v učňovském školství. In Vybrané problémy všeobecného vzdělávání v odborném školství. Praha, VUOŠ 1987, s. 29–36.
JANŮ, A. Jazyk mateřský a škola obecná. Se soustavou opravené a zjednodušené učby mluvnické. V Praze : Nákladem spolku Dědictví Komenského, 1897.
KAMIŠ, K.; NEKVAPIL, J. Valenční pojetí skladby ve škole. Praha : SPN, 1988.
KOŘENSKÝ, J. Komunikace a čeština. Jinočany : H&H 1992. ISBN 80-85467-92-5.
PEREGRIN, J. (ed.) Obrat k jazyku. Druhé kolo. Praha : Filosofia, 1998. ISBN 80-7007-102-8.
PRŮCHA, J. Vývoj, současný stav a perspektivy systému vzdělání a výchovy v mateřském jazyce ve všeobecně vzdělávací škole. Pedagogika 25, 1975, s. 701–713.
PRŮCHA, J. Můžeme být spokojeni se vzděláním v mateřském jazyce? Český jazyk a literatura 28, 1977/1978, s. 121–129.
PRŮCHA, J. Jazykové a komunikační vzdělání. In PRŮCHA, J. (ed.) Modely perspektivního systému vzdělávání a výchovy… Praha : Pedagogický ústav ČSAV, 1980, s. 47–59.
PRŮCHA, J. Perspektivy vzdělání. Praha : SPN, 1983.
ŠEBESTA, K. Základy teorie jazykového vyučování. In MACUROVÁ, A.; NEBESKÁ, I. (eds.) Jazyk a jeho užívání. Praha : FF UK, 1996, s. 275–284. ISBN 80-85899-19-1.
ŠMEJKALOVÁ, M. Vývoj pojetí lingvistického učiva ve starších školských mluvnicích češtiny (1918–1945). O doplňku. In BREHMER, B.; ŽDANOVA, V.; ZIMNY, R. (eds.) Die Welt der Slaven. Sammelbände. Beiträge der europäischen slavistischen Linguistik. Band 10. München : Verlag Otto Sagner, 2007, s. 137–143. ISBN 978-3-87690-988-2.
VACHEK, J. (ed.) U základů pražské jazykovědné školy (10. teze PLK). Praha : Academia, 1970.
VAŇKO, J. (ed.) Syntax a jej vyučovanie. Univerzita K. Filozofa v Nitre-FF : Nitra 2005.
|