|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (31.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (12.01.2024)
Rozvoj praktických dovedností studentů (management třídy a práce se skupinovou dynamikou), pro skupinovou práci se třídami při primární prevenci rizikového chování. · Získání zkušeností studentů se skupinovou dynamikou v sebezkušenostních aktivitách. · Přebírání vzorů dobré praxe z oblasti primární prevence rizikového chování do portfolia pedagogických dovedností studenta. Rozvoje didaktických dovedností studentů v oblasti primární prevence. · Studenti si vyzkouší model cíl – instrukce - reflexe – evaluace pro preventivní aktivity. (Např. studenti formulují cíle preventivních aktivit a k nim odpovídající reflexe.) · Nácvik vedení zážitkových aktivit s primárně preventivními cíli. · Studenti si vytvoří, zkonzultují a pilotně ověří přípravy na primárně preventivní aktivity se třídami (vlastní cílovou skupinou jednotlivých studentů již v roli pedagogů). · Studenti reflektují a evaluují realizaci aktivit se žáky. Studenti na základě vlastní zkušenosti popíší skupinovou dynamiku. · Popis a prvky, hlavní cíl práce se skupinovou dynamikou, jak souvisí s výkonem skupiny · Jak ovlivňovat jednotlivé prvky skupinové dynamiky · Situační kontext pro porozumění, kdy který prvek produkuje dostředivé a odstředivé síly. Ovlivňování jednotlivých prvků skupinové dynamiky · Práce s cíli a normami · Vedení skupiny: styly vedení · Exkurze do práce s napětím ve skupinové dynamice a praktický nácvik řešení konfliktních situací. · Řízení rozhodovacích procesů ve skupině |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. (31.01.2024)
Aktivní účast během výuky, vedení sebereflektivního deníku, seminární práce "Co mi seminář dal a vzal". Předmět se primárně zaměřuje na studenty, kteří již působí na pozici lektorů, družinářů, učitelů a na dalších pozicích pedagogických pracovníků (cca 60 % aktuálně studujících pedagogické studijní programy). |
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (12.01.2024)
De Shazer, S., Dolan, Y.: Zázračná otázka. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0007-9. Matula, Z.: Učíme se otevřeně uplatňovat své názory, potřeby a práva (asertivita). Praha: Odyssea, 2007. Watzlavick, P.: Pragmatika lidské komunikace, Brno: Newton Books, 2011. |
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (12.01.2024)
Předchozí absolvování jednoho z předmětů: L0680 Komunikace na základě neurověd I. L0677 Seminář pedagogických dovedností pro prevenci a duševní zdraví na základě neurověd I. L0663 Seminář pedagogických dovedností primární prevencei rizikového chování |