|
|
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (08.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (05.04.2018)
Náboženská pedagogika a její místo v rámci praktické teologie i pedagogiky. Výuka náboženství a náboženských témat na školách, křesťanství v dialogu s jinými náboženstvími a světonázory. Pomůcky pro výuku náboženství (učebnice, knížky, hry, filmy, youtube). Náboženská pedagogika a teologie dětí. Výuka náboženství CČSH, školní osnovy CČSH a ekumenická výuka. Inkluzivní vzdělávání jako mezináboženské vzdělávání a přínos metod kritického myšlení RWCT. Složitá témata církevní historie i současnosti: pronásledování křesťanů, konflikty mezi křesťany, holocaust, křesťanský a islámský extremismus, postmoderní náboženský synkretismus. Úvod do didaktiky symbolů (praktické ukázky didaktiky Raihnera Oberthüra a „Božího kufru“ od Angely Kunze-Beiküfner) i možnosti převedení metod podle potřeb učitele („Islámský kufr“, „Židovský kufr“, „Kufr mezináboženského dialogu“). |
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (05.04.2018)
Student představí jeden scénář lekce na inkluzivní vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
Způsob distanční kontroly studia: prezentace zápočtové práce (scénář lekce) na platformě zoom nebo MS Teams. |
|
||
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (16.04.2018)
BRAVENÁ, Noemi. Die Bibel als literarisches Schriftdenkmal - Anregungen zum integrativen Kindererziehung an der Grundschule. In Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik, Lusa Verlag - v tisku. BRAVENÁ, Noemi. Dítě teologem. Nábožensko-pedagogická reflexe dětského prožívání transcendence. In Mireia Ryšková, Mlada Mikulcová. Myšlení o transcedenci. Praha: Mervart, 2013. s. 199-220. ISBN 978-80-7465-088-8. LIGUŠ, Ján a kol. Náboženská výchova a výuka: sborník. Brno: L. Marek, 2005. 172 s. ISBN 80-86263-59-2. MUCHOVÁ, Ludmila. Úvod do náboženské pedagogiky. Olomouc: Matice cyrilometodějská, 1994. 246 s. Doporučená literatura:BRAVENÁ, Noemi. Philosophizing and theologizing with, for and of children as a way to integrated development of child’s transcending in the post communist society and its place in the reform efforts in Czech educational way of turning to child. In Gerhard Büttner, Petra Freudenberger-Lötz (eds.) Beiträge zur Kinder- und Jugendtheologie: Children’s voices. Theological, philosophical and spiritual perspectives. sv. 32. Kassel: Kassel University Press, 2015. 167 s., s. 65-85. ISBN 978-3-86219-922-8. HILGER, Georg a Werner H. RITTER. Religionsdidaktik Grundschule: Handbuch für die Praxis des evangelischen und katholischen Religionsunterrichts. München: Kösel, 2006. ISBN 3-7668-3913-6. HORSKÝ, Rudolf: Úvod do katechetiky. (skripta) Praha: Husova ČS v Praze, 1955, 177 s. MUCHOVÁ, Ludmila. Cesty k hlubšímu lidství - Didaktika náboženství v České republice pro 21. století. České Budějovice: Petrinum, 2017. ISBN: 978-80-87900-05-5. MUCHOVÁ, Ludmila. Vyslovit nevyslovitelné: didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2005. ISBN 80-7325-075-6. OBERTHÜR; Rainer. Obrazy života - život v obrazech: 88 obrazových karet a 44 didaktických her. České Budějovice: Petrinum, 2014. ISBN 978-80-87900-01-7 RUTRLE, Otto. Cesta k dítěti: Přednášky z kurzu pro učitele nedělních škol. II. díl. Praha: Ústředí nedělních škol církve československé v Praze, 1950. Edice duchovní péče o děti církve československé. RUTRLE, Otto. Cesta k dítěti: Přednášky z kurzu pro učitele nedělních škol. 2. vydání. Praha: Ústředí nedělních škol církve československé v Praze, 1947. Edice duchovní péče o děti církve československé. |