Poslední úprava: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. (18.01.2018)
Posláním kurzu Autorské systémy a prostředí je seznámit studenty se základními způsoby tvůrčího využití počítačových technologií v práci učitele. Cílem je získat minimální praktickou zkušenost s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehled o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných komerčních i nekomerčních výukových aplikací. Zároveň je obsahem předmětu základní seznámení s pojetím užití autorských systémů pro tvorbu rozhraní dokumentu.
Poslední úprava: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. (18.01.2018)
Mission of the subject is to acquaint students with fundamental ways of creative use of computer technology in the work of teachers. The aim is to obtain a minimum practical experience with preparing of their own teaching materials on the computer, and also an overview about the quality and complexity using of available commercial and non-commercial educational applications. At the same time the content of the course is to become familiar with basic concept of using the system for creation of interface of document.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. (18.01.2018)
- ADOBE CREATIVE TEAM Adobe Flash CS3 - Oficiální výukový kurz. Praha : Computer Press, 2008. - BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. - MACROMEDIA, ActionScript ve Flashi. Praha : Computer Press , 2002. - RAMBOUSEK,V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997. - SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál 1997. - ŠNAJDER,L., VINAŘ,J. Hypermédiá a hypermediálne autorské systémy v praxi a vo výučbe. In: MFIvŠ, 1996/97, č.1, s. 36 n. - HARTMAN, P. Flash - dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada,2006. - FOTR, J., SCHNEIDER, Z. Flash pro grafiky a webesignery. Praha : Computer Press, Praha, 2004.
Poslední úprava: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. (18.01.2018)
Náplní kurzu je, kromě určité teoretické části, hlavně seznámení s dostupnými autorskými prostředky pro tvorbu výukových materiálů, které nevyžadují žádnou zvláštní znalost programování. Účastníci navážou na své dřívější zkušenosti a budou pomocí vhodných nástrojů bez nutnosti příliš velkého množství dalších specializovaných znalostí vytvářet výukové moduly s výstupem do prostředí WWW nebo jako samostatný počítačový program. Pomocí autorského prostředku, který jim bude nejvíce vyhovovat, vypracují jednoduchou prakticky použitelnou aplikaci jako semestrální práci.
Zásady tvorby výukových aplikací, úvod do algoritmizace, multimediální systémy, možnosti tvorby multimediálních aplikací, autorské prostředky
Základy teorie analogového a digitálního zpracování zvuku a obrazu, programy pro zpracování zvuku a obrazu, zpracování obrazu a zvuku na počítači
Macromedia Flash, prostředí a ovládání programu, vektorová grafika a import bitmap, animace, symboly, základy ActionScriptu, export flashanimací do HTML
WWW autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje na podporu výuky, porovnání a vlastnosti komerčních VLE systémů pro distanční vzdělávání
Tvorba projektu, námět, realizace, testování
Poslední úprava: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. (18.01.2018)
Content of the subject lies, apart from a theoretical part, mainly in familiarization with the available instruments to create teaching materials that do not require any special knowledge of programming. Students will exploit its previous experiences and using appropriate tools, without need of too much specialized expertise, will create educational modules with output to the web or as a separate computer program. With system, that they will best meet, they will develop a simple application as semester work.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. (18.01.2018)
Prokázání příslušné úrovně teoretických vědomostí při obhajobě zápočtové práce a související rozpravě z oblasti zaměření předmětu
Prokázání příslušných praktických dovedností při tvorbě jednoduchého výukového objektu dle zadání.