Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.02.2022)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými technickými prostředky, resp. digitálními technologiemi, využívanými pro podporu a zvýšení efektivity edukačního procesu, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.02.2022)
The aim of the course is to acquaint students with current technical means, resp. digital technologies used to support and increase the efficiency of the educational process, resp. their complex solutions, parameters, specifics and functional implementation into the educational process. The mission of this course is to develop students' ability to apply the acquired, respectively. systematic technological knowledge and skills and to create preconditions for further development of abilities of effective application of technical means and didactic materials in education.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.02.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe
0 hodin
Samostudium literatury (za semestr)
2 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
15 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
10 hodin
Příprava na zápočet
0 hodin
Příprava na klasfikovaný zápočet a zkouška
10 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (26.01.2024)
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
DOSTÁL, Jiří, ed. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.
JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint. London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623.
NEUMAJER, Ondřej. Informační a komunikační technologie ve škole pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : VÚP, 2010. 71 s. ISBN 978-80-87000-31-1.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2015.
ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2.
SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.02.2022)
promítací techniky ve škole,
prezentační systémy ve výuce,
prostředky pro poskytování zpětné vazby,
řídící systémy,
interaktivní technika
mobilními dotyková zařízeními ve třídě
charakteristické vlastnosti a specifickými rysy jak technickými tak z pohledu edukace, didaktických aspektů a specifik vzhledem k edukačnímu procesu.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (26.01.2024)
plnění úkolů daných Moodle kurzem
vytvoření a obhájení závěrečné práce (je stanoven jeden řádný a jeden opravný pokus na obhajobu)
ústní zkouška (1 termín řádný, 2 opravné), variantně test (jeden řádný a jeden opravný pokus na test) - zaměřeno na probíranou tématiku z celého semestru.
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (26.01.2024)
Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce.