|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (15.05.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (15.05.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (03.09.2019)
AKIŠINA, А. А., KAGAN, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. JELÍNEK, S., PURM, R., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. KONEČNÝ, J., ROZBOUDOVÁ, L. Didaktika fonetiky a grafiky ruského jazyka v praxi. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. Dostupné z: <https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_6/> RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (15.05.2023)
Zkouška má písemnou a ústní část. Zkouška ověřuje teoretické znalosti a praktické dovednosti získané v předmětech Oborová didaktika RJ I a II. Zkouška probíhá v ruském jazyce. Studenti nejprve absolvují písemnou část, v testu student musí získat min. 70 % z celkového počtu bodů. Pokud student/ka uspěje v písemné části, postupuje k ústní části, při níž si vylosuje jedno z témat. Poté vyučující vede se studentem/studentkou o daném tématu rozpravu. Tematické okruhy ke zkoušce: 1. Lingvodidaktika jako vědecká discipína 2. Lingvistické základy výuky cizího jazyka 3. Psychologické základy výuky cizího jazyka 4. Pedagogické základy výuky cizího jazyka 5. Kurikulární dokumenty platné v ČR a výuka cizích jazyků 6. Jazykové prostředky a řečové dovednosti 7. Výuka fonetických prostředků 8. Výuka lexikálních prostředků 9. Výuka gramatických prostředků 10. Výuka grafiky a ortografie |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (15.05.2023)
1. Vztahy jazykových prostředků a řečových dovedností, role jazykových prostředků při formování komunikační kompetence. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (13.11.2023)
Podmínky pro konání zkoušky: 1. Aktivní účast na seminářích, tolerují se max. 3 absence za semestr. 2. Včasné plnění všech dílčích průběžných úkolů dle stanoveného termínu 3. Odevzdání portfolia vlastních, kvalitně zpracovaných didaktických materiálů nejpozději do 17.12.2023. Pro konání zkoušky musí být portfolio odsouhlaseno vyučující za splněné! Portfolio bude obsahovat vlastní didaktické materiály - konkrétní zadání a pokyny ke zpracování didaktických materiálů jsou uvedeny v souvisejícím Moodle kurzu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7720 Zvlášť upozorňuji, že pokud bude student přebírat z jakéhokoli zdroje texty, obrazové materiály aj., je nutné vše řádně odkázat dle citačních pravidel - viz web katedry! Materiály s neodkázanými zdroji nebudou přijaty. Získaný zápočet je podmínkou pro skládání zkoušky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (03.08.2019)
|