|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (13.04.2022)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (10.01.2022)
Povinná literatura (u monografií výběr): BAZALOVÁ, Barbora. Poruchy autistického spektra v kontextu české psychopedie. Brno: Masarykova univerzita, 2012. BOČKOVÁ, Barbora. Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Brno: Masarykova univerzita, 2011. CSÉFALVAY, Zsolt et al. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha: Portál, 2013. CSÉFALVAY, Zsolt et al. Terapie afázie: teorie a případové studie. Praha: Portál, 2007. ČADILOVÁ, Věra et al. Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ČECHOVÁ, Marie, KRČMOVÁ, Marie a MINÁŘOVÁ, Eva. Současná stylistika. Praha: NLN, 2008. ELIÁŠKOVÁ, Klára. Úskalí tradičního vyučování mateřského jazyka ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. In: ŠTĚPÁNÍK, Stanislav et al. Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi. Praha: Karolinum, 2019, s. 191–211. ELIÁŠKOVÁ, Klára. Specifické aspekty výuky českého jazyka na středních školách u žáků se zrakovým postižením. Praha: PedF UK, 2017. FLANDERKOVÁ, Eva. Čeština v afázii: teorie a empirie. Praha: Karolinum, 2019. HLEBOVÁ, Bibiána et al. Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteľov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2016. JANEČKA, Martin. Gestikulace v komunikaci osob s diagnostikovanou afázií. Praha: Karolinum. 2022. KUBÍČOVÁ, Zdeňka a KUBÍČE, Jiří. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti a žáky s tělesným postižením v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 2001. LEHEČKOVÁ, Helena. Afázie v lingvistice, lingvistika v afáziologii. Časopis pro moderní filologii, 2016, roč. 98, č. 1, s. 7–22. LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. SELIKOWITZ, Mark. Downův syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělání, dospělost. Praha: Portál, 2011. SCHMIEDTOVÁ, Barbara a Eva FLANDERKOVÁ. Produkce řeči v afázii: kazuistika. Studie z aplikované lingvistiky, 2012, roč. 3, č. 1–2, s. 53–69. SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2016. ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ŠTĚPÁNÍK, Stanislav et al. Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň: Fraus, 2020. (konkrétně kap. Přizpůsobení vyučování a učení v komunikační nauce o českém jazyku žákům s SVP, s. 239–279) THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, 2006. Kurikulární a legislativní materiály upravující vzdělávání osob se specifickými vzdělávacími potřebami – dle aktuálního stavu.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (09.01.2022)
Průběžné plnění dílčích úkolů na základě studia odborné literatury. Plnění prakticky zaměřených úloh. Písemná zkouška na základě studia literatury.
|