|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (24.03.2024)
JAVIS, J. & FISCHER, R. (eds.)Teaching in Lifelong Learning: guide to theory and practice. London: Open University Press, 2018. ISBN 9780335247981. EGETENMEYER, R. & FEDELI, M. (eds.) Adult Education and Work Contexts: International Perspectives and Challenges. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2017. 223 p. ISBN 978‐3‐631‐73702‐6. JARVIS, P. Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th ed. London: Routledge, 2010. 338 p. ISBN 0-415-49478-8. KOPECKÝ, M. a kol. Celoživotní učení a transnacionalizované veřejné politiky: lidský rozvoj v (post)krizové konfliktní éře. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2018. 207 s. ISBN 978-80-7308-875-0. KRYSTOŇ, M. (ed.) Vzdelávatelia dospelých a ich andragogické pôsobenie. Banská Bystrica: Belianum, 2015. 372 s. ISBN 978-80-557-1008-2. PAVLOV, I. Učiteľská andragogika (o profesijnom vzdelávaní a poradenstve).Praha: Česká andragogická společnost, 2018. 210 s. ISBN 978-80-906894-1-1. ROGERS, J. Adult Learning. London: McGraw Hill, 2007. 287 s. ISBN 978-0-33-522535-4. PRŮCHA, J. Psychologie učení: teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi. Praha: Grada, 2020. 268 s. ISBN 978-80-271-2853-2. VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9. VETEŠKA, J. Teorie vzdělávání dospělých. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2018 (e-učebnice). ISBN 978-80-7603-115-9. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
1. Teoretický rámec vývoje andragogického myšlení – kulturně-antropologická a edukační východiska. 2. Vývoj teorií vzdělávání dospělých od 19. do 20. století (pragmatické, konstruktivistické, liberální a postmoderní). 3. Teorie celoživotního učení – vývoj edukačního paradigmatu lifelong learning a lifewide learning (strategické dokumenty ČR a EU). 4. Další profesní vzdělávání jako nástroj rozvoje jedince a prosperity společnosti (neformální vzdělávání, informální učení, kompetenční přístup v rámci organizace a rozvoj nových ICT technologií, digitalizace a virtualizace vzdělávání). 5. Trendy a moderní možnosti učení se a vzdělávání dospělých ve 21. století (učící se organizace, znalostní společnost, sebeřízené učení, co-learning a platformy sdílení obsahů vzdělávání; distanční a kooperativní/týmové vzdělávání). 6. Principy a zásady androdidaktického procesu a jeho specifika (funkce, simulace, efektivita učení a vzdělávání dospělých, androdidaktické zásady; pomůcky a technika; analýza jednotlivých principů). 7. Andragogické poradenství a poradenský proces v edukačních vědách, interdisciplinarita ve výzkumu a poradenské praxi (podstata, účel, druhy, funkce, metody, cílové skupiny, vč. marginalizovaných). 8. Teorie edukace seniorů (gerontagogika a gerontodidaktika a jejich konceptualizace; edukace, aktivizace a rehabilitace seniorů v kontextu kvality života). 9. Další vzdělávání a rozvoj pracovníků působících v oblasti vzdělávání (učitelů, ředitelů škol, metodiků a lektorů dalšího vzdělávání, akademických pracovníků, manažerů vzdělávání a odborníků na řízení lidských zdrojů). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
Analýza vybrané andragogické teorie/koncepce a její prezentace/obhajoba. |