|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
Cílem předmětu je aplikace teoretických znalostí z oblasti školského managementu do školské praxe (zaměření TPŠM). Student si osvojí metody reflexe a sebereflexe, upevní si sociální dovednosti, komunikaci a týmovou práci. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
Povinná literatura: MATOUŠ, Z., PAULOVČÁKOVÁ, L., TURECKIOVÁ, M. a J. VETEŠKA. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: ČAS, 2021. ISBN 978-80-907-809. PAULOVČÁKOVÁ, L., 2019. Strategie řízení vzdělávacích organizací. PedF UK. (e-kniha ve zpracování IT) VETEŠKA, J., SVOBODOVÁ, Z. a TURECKIOVÁ, M. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022. ISBN 978-80-7603-348-1. Doporučená literatura: ŠIKÝŘ, M., BOROVEC, D., TROJANOVÁ, I. Personalistika v řízení školy. 2. Aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwers ČR, a. s., 2016. ISBN 978-80-7552-264-1. TROJANOVÁ, I. Ředitel a střední management školy. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3. Kol. aut. Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, akt. rok. (vychází 10x ročně) PISOŇOVÁ, M. a kol. Školský manažment: Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-660-3. Školský zákon a prováděcí právní předpisy. TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-0882-9. VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1. Zákon o pedagogických pracovnících. Zákoník práce. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
Tematické okruhy: 1. Úvod do předmětu Řízení v praxi I. 2. Koncepce předmětu Řízení v praxi I. (obsah, organizace, metody, další aktivity, prostředí MS Teams). 3. Spolupracující školy, protokoly ze setkání a jejich obsah. 4. Aplikace teoretických znalostí plánování do školské praxe. 5. Aplikace teoretických znalostí organizování do školské praxe. 6. Aplikace teoretických znalostí kontrolování do školské praxe. 7. Aplikace teoretických znalostí rozhodování do školské praxe. 8. Aplikace teoretických znalostí manažerských rolí do školské praxe. 9. Aplikace teoretických znalostí ze školského práva do školské praxe. 10. Aplikace teoretických znalostí z financování škol do školské praxe. 11. Sebereflexe studenta, reflexe jednotlivých setkání. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS Teams. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Danuše Dvořáková (26.01.2024)
Aktivní účast na několika setkáních ve vybraných školách, školských zařízeních a dalších školských institucích. Odevzdání vypracovaných hodnocení z jednotlivých setkání prostřednictvím MS Teams. Závěrečná reflexe praxí na společném setkání. |