|
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Cílem předmětu je objasnit problematiku sociální patologie ve vztahu k výchovnému působení školy, předat studentům informace a dovednosti primární prevence rizikových projeů chování, naučit se zásadám včasné intervence. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
DUNOVSKÝ, J. aj. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ELLIOTT, J.; PLACE, M. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha : Grada, 2002. 206 s. ISBN 80-247-0182-0 GALLA, M. aj. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí. Praha : Úřad vlády ČR, 2005. 156 s. ISBN 80-86734-38-2 HARTNOLL, R. Drogy a drogové závislosti. Praha : Úřad vlády ČR, 2005. 96 s. ISBN 80-86734-45-5 JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1998. 169 s. ISBN 80-7184-555-8 KALINA, K. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup. 1. vyd. Praha : Úřad vlády ČR, 2003. 2 sv., 319, 343 s. ISBN 80-86734-05-6 KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. MARÁDOVÁ, E. Prevence závislostí. Praha : VIOD, 2007. ISBN 80-86991-70-9 MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. NEŠPOR, K. Návykové chování a závislost. Praha : Portál, 2003. 151 s. ISBN 80-7178-831-7 NOŽINA, M. Svět drog v Čechách. Praha: KLP, 1997. PRESL, J. Drogová závislost: může být ohroženo i vaše dítě? Praha : Maxdorf, 1995. 88 s. ISBN 80-85800-25-X Protidrogová strategie EU na období 2005 - 2012. Praha : Úřad vlády České republiky, 2005. 27 s. ISBN 80-86734-64-1 Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy - aktuální znění. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Seminární práce a její obhajoba. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
1. Formy prevence sociálně patologických jevů v práci pedagoga, včasná intervence. 2. Metody zjišťování a monitorování rizikových projevů chování dětí na škole s ohledem na mimoškolní výchovu. 3. Prevence a včasná intervence jako týmová práce, řešení problémů v interdisciplinárním přístupu. 4. Legislativní dokumenty k dané problematice. 5. Aktivní sociální učení jako forma prevence 6. Spolupráce s rodinou, policií, s dalšími odborníky. Organizace zajišťující primární prevenci v regionu. 7. Specifika různých výchovných zařízení a tvorba preventivních programů. 8. Přehled psychopatologie dítěte a sociopatogenních faktorů, s ohledem na věk žáků. 9. Signální faktory v chování jedince a jejich monitoring. 10.Způsoby a metodika cílené krizové intervence v podmínkách mimoškolní výchovy. 11.Intervenční metody, práce se skupinou (metodika a praktický výcvik), praktické řešení typických situací. |