Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)
Kurs OK0404303 pro KM/ZS 3 se zaměří se na konstruktivistické pojetí LV a na možnosti rozvoje čtenářství skrze práci s textem ve 3.-5. tř. K zápočtu je nutná aktivní účast ve všech setkáních, prostudování předepsané odborné četby a osobní záznamy z ní ve stanoveném formátu, příprava vlastní učební jednotky LV s textem, a to podle postupu plánování pozpátku a podle principů LV, které byly v tomto kursu vyučovány. Přípravu student ověří ve vlastní výuce ve třídě (své nebo „vypůjčené“) a doplní ji ukázkami výstupů žáků z výuky i důkladnou učitelskou sebereflexí zaměřenou k následnému zlepšování učitelovy práce v LV.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Hausenblas (28.10.2019)
The course OK0404303 for KM / ZS 3 will focus on the constructivist conception of LV and the possibilities of reading development through the work with text in the 3rd-5th century. cl. Active participation in all meetings, reading of the prescribed professional reading and personal records in a set format, preparation of own LV learning unit with text according to the planning process backwards and according to LV principles taught in this course are required for the credit. The student will verify the preparation in his / her own classroom (his or her "borrowed") and will supplement it with examples of pupils' learning outcomes as well as thorough teacher self-reflection aimed at the subsequent improvement of the teacher's work in LV.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)
Sylabus:
Pojem a složky čtenářské gramotnosti ve vztahu k praxi učitele LV
Výběr a pochopení textu k práci v hodině
Plánování pozpátku
Konzultace nad vývojem přípravy
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)
Zápočet má 3 pokusy.
Zkouška bude ověřovat znalost a porozumění principům a souvislostem výuky LV v pojetí tohoto kursu, znalost a uspořádané, nechaotické pochopení zásadních pojmů LV a čtenářství v soudobém pojetí. Vyžaduje se schopnost zobecňování a aplikace pro práci s dětmi. Nepostačuje vyprávění o vlastní praxi ani reprodukce zastaralých zásad.