Příklady (vzhledem k vývojové dynamice akcentů didaktického výzkumu jsou pouze modelové):
ANDREJSKOVÁ, J. Efektivní metody a formy výuky pedagogů na středních školách. Hradec Králové: FIM Univerzity Hradec Králové, 2009. ISBN 978-80-254-5607-1.
HÁJKOVÁ, E. K otázce obsahu a obsahových redukcí učiva mateřského jazyka na ZŠ. In Jazyk a literatúra v škole – zážitok a poznanie. Prešov : PU, 2008, s. 27–31, ISBN 978-80-8068-788-5.
CHEJNOVÁ, P. Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-497-6.
CHEJNOVÁ, P. Expressing politeness in the institutional e-mail communications of university students in the Czech Republic. Journal of Pragmatics 60, 2014, s. 175–192.
LIGOŠ, M. a kol. Rozvíjanie motivácie u žiakov vo vyučovaní slovenčiny. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo KU v Ružomberku, 2011. ISBN 978-80-8084-785-12.
ŠMEJKALOVÁ, M.; HNÍK, O. Nová podoba testování didaktických kompetencí. Český jazyk a literatura, 62, 2011/2012, s. 128–135.
ŠTĚPÁNÍK, S. Analýza diskurzu ve školské praxi na příkladu z Anglie. Český jazyk a literatura, Praha: SPN, 2015, roč. 65, č. 4, s. 164-173. ISSN 0009-0786
ŠTĚPÁNÍK, S. Příklad výzkumu žákovských představ v české syntaxi. Pedagogická orientace, Brno: ČPS. 2014, roč. 24, č. 1, s. 111–127. ISSN 1211-4669
ŠTĚPÁNÍK, S.; CHVÁL, M. Konstruktivismus jako cesta ke zlepšování výsledků vzdělávání v českém jazyce? Studia paedagogica 21 (v tisku).
ŠTĚPÁNÍK, S.; ŠMEJKALOVÁ, M. Innovations in Czech Language Teacher Training. In Pixel (Eds.), ICT for Language Learning. Florence: Pixel. 2012, s. 403–406.
Podle zvoleného tématu sborníky z konferencí, tištěné i elektronické infromační zdroje.
|