|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Altmann, A. Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN, 1975. Maňák, J. a V. Švec. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha: SPN, 1998. Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. Švec, V., H. Filová a O. Šimoník. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1998. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2006. Chráska, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0. Kalhous, Z. a O. Obst. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Fisher, K.M., J.H. Wandersee a D.E. MOODY. Mapping biology knowledge. New York: Kluwer Academic Publishers, 1998. Literatura k metodám pedagogického výzkumu Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 243 s. ISBN 978-80-247-1369-4. Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 168 s. 2. vydání. ISBN 80-244-1367-1. Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. 270 s. Průcha, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN978-80-7315-185-0. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Obsahové vymezení Didaktika biologie jako vědní disciplína, její předmět, rozdělení, úkoly, struktura, metody výzkumu. Vzdělávací dokumenty v ČR. RVP ZV, RVP G, ŠVP. RVP ZV – cíle základního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Přírodopis. RVP G – cíle gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Biologie. Průřezová témata a jejich zařazování do výuky. Průřezové téma Environmentální výchova – cíle, obsah a možnosti zařazení do výuky přírodopisu a biologie. Didaktické zásady výuky přírodopisu a biologie. Organizační formy výuky přírodopisu a biologie (vyučovací hodina, exkurze, laboratorní práce, projektová výuka). Metody výuky přírodopisu a biologie. Učebnice pro výuku přírodopisu a biologie. Příprava učitele na vyučování, její struktura a důležité součásti. Kontrola studia, tvorba didaktických testů, hodnocení. Maturitní zkouška z biologie. Problematika distanční výuky přírodopisu a biologie. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
LS - seminární práce – 10 až 15 stran rešerše k teoretické odborné nebo didaktické části závěrečné práce, s využitím odpřednášené problematiky oborové didaktiky biologie ZS - myšlenková mapa k odborné části tématu závěrečné práce |