Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Předmatematická výchova se opírá o osobnostní pojetí rozvoje dítěte mateřské školy. Kurz je zaměřen na vybudování nástrojů, kterých může učitel používat k rozvoji dítěte s respektováním jeho možností a s výhledem na požadavky současného pojetí matematiky v 1. ročníku základní školy. Absolvent musí být schopen analyzovat aktivity dítěte z pohledu schopností, které se ve hře rozvíjejí a které se uplatňují ve vyučování matematice na 1. stupni, pozorovat a rozebrat chování dítěte, vést samostatný experiment s dílčími diagnostickými aktivitami na základě stanovených cílů tvořivým způsobem stanovit možné strategie pro další rozvoj dítěte.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Předmatematická výchova se opírá o osobnostní pojetí rozvoje dítěte mateřské školy. Kurz je zaměřen na vybudování nástrojů, kterých může učitel používat k rozvoji dítěte s respektováním jeho možností a s výhledem na požadavky současného pojetí matematiky v 1. ročníku základní školy. Absolvent musí být schopen analyzovat aktivity dítěte z pohledu schopností, které se ve hře rozvíjejí a které se uplatňují ve vyučování matematice na 1. stupni, pozorovat a rozebrat chování dítěte, vést samostatný experiment s dílčími diagnostickými aktivitami na základě stanovených cílů tvořivým způsobem stanovit možné strategie pro další rozvoj dítěte.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Vytvoření funkčního zásobníku her k různým tématickým skupinám a skupinám schopností dítěte, které je třeba rozvíjet, skupinám znalostí a zkušeností, které je nutné budovat; rozvoj didaktického myšlení.
Koncepce vychází z nové úpravy plánu - semináře budou obohaceny o přímou práci s dětmi ve vybraných seminářích v přirozeném prostředí dětí (P 1,4,6).
Rozvinout kritický pohled na některé dostupné zdroje informací v oblasti PMV, prohloubit práci s dostupnou literaturou.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Vytvoření funkčního zásobníku her k různým tématickým skupinám a skupinám schopností dítěte, které je třeba rozvíjet, skupinám znalostí a zkušeností, které je nutné budovat; rozvoj didaktického myšlení.
Koncepce vychází z nové úpravy plánu - semináře budou obohaceny o přímou práci s dětmi ve vybraných seminářích v přirozeném prostředí dětí (P 1,4,6).
Rozvinout kritický pohled na některé dostupné zdroje informací v oblasti PMV, prohloubit práci s dostupnou literaturou.
Metody výuky -
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednáška, seminář, dílny ve spojení s praxí ve škole.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednáška, seminář, dílny ve spojení s praxí ve škole.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.05.2009)
ústní (2 otázky a analýza vybrané hry)
Sylabus -
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednášky:
Celek a jeho části, vnímání a jeho vývoj a vliv na možnosti rozvoje předmatematických představ.
Kompozice, dekompozice, kompletace, korekce a další procedury.
Vztahy celek-celek, celek a jeho část, části jednoho celku, části dvou různých celků, celky stabilní, proměnlivé,