Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
Výběrový seminář pro studenty učitelství fyziky pro ZŠ a SŠ. Jde o praktický nácvik heuristického způsobu výuky
základních partií obecné fyziky. Posluchači v rámci semináře zažijí jak roli žáků aktivně "objevujících" nové
poznatky, tak metodický nadhled nad danými tématy.
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
Optional seminar for future teachers of physics.
Practical training of heuristic approach to physics teaching and learning. Students can perceive both the role of pupils actively "discovering" new physics facts and ideas and discuss a methodology of this approach.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (05.04.2022)
Aktivní účast minimálně na 75% výuky. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučujícími.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
K tomuto předmětu není žádná literatura.
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
Rozbor metodických postupů, ukázky a rozbor typických žákovských chyb, řešení zadaných a vytváření vlastních úloh, konstrukce jednoduchých přístrojů a učebních pomůcek k níže uvedeným tématům školské fyziky Rozbor metodických postupů, ukázky a rozbor typických žákovských chyb, řešení zadaných a vytváření vlastních úloh, konstrukce jednoduchých přístrojů a učebních pomůcek k níže uvedeným tématům školské fyziky (zejména na úrovni 2. stupně ZŠ resp. nižších stupňů gymnázií): Optika, Práce, výkon, energie, Teplo, změny skupenství.
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
Analysis of methodology, typical errors and misconceptions, solving and creating of tasks, design and construction of simple instruments and teaching aids to thematical areas: Optics, Work, power and energy, Heat, phase transitions.