Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět se zaměřuje na strategické analýzy a znalosti v oblasti tržního prostředí, včetně specifického sportovního segmentu. Předmět si klade za cíl seznámit studenty s principy globálního konkurenčního prostředí v rámci tržních odvětví, dále pak se strategickými analýzami a metodami, které je třeba využívat v průběhu (či před) sestavování, formulací a implementací jednotlivých strategií podniku. V rámci předmětu studenti získají poznatky ohledně hodnocení a analýzy vnitropodnikových zdrojů. Poté budou taktéž seznámeni s analýzami, které jsou důležité pro sportovní organizace a podniky v prostředí turbulentní globální ekonomiky, specificky s analýzami vnějšího prostředí, odvětvovými analýzami či analýzami příležitostí a hrozeb, které pro organizace v tržním prostředí vznikají. Důraz je kladen především na pochopení analýz, a to při respektování konkrétnosti a detailnosti informací, které se vztahují k jednotlivým podnikům. Studenti budou v předmětu vystaveni nutnosti rešerše vhodných zdrojů a jejich následné implementace do jednotlivých strategických analýz. V neposlední řadě budou studenti seznámeni s možnostmi zadání vybraných analýz specializovaným agenturám či s vybranými metodami, které jim umožní vybraná šetření provádět samostatně.
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (25.12.2021)
The course focuses on strategic analysis and knowledge of the market environment, including a specifics of the sports segment. The course aims to acquaint students with the principles of the global competitive market, as well as with strategic analysis and methods that need to be used during (or before) compilation, formulation and implementation of individual business strategies. Within the course, students will gain knowledge about the evaluation and analysis of internal resources. They will then also be introduced to analyzes that are important to sports organizations and businesses in a turbulent global economy, specifically to environmental analyzes, sectoral analyzes or analyzes of opportunities and threats that arise for organizations in a market environment. Emphasis is placed primarily on understanding the analyzes, while respecting the specificity and detail of information that relates to individual companies. Students will be exposed to the need to search for appropriate resources and their subsequent implementation in individual strategic analyzes. Last but not least, students will be acquainted with the possibilities of assigning selected analyzes to specialized agencies or with selected methods that will allow them to conduct selected surveys independently.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:
popsat možné podnikatelské koncepce a trendy v globálním tržním prostředí,
vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,
vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,
provést syntézu realizovaných dílčích strategických analýz a uvést nejpodstatnější závěry, které ze syntézy vyplývají,
vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,
navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,
zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání,
prezentovat výstupy z provedených analýz.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
písemná - rozbor vybrané části včetně praktické aplikace
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Povinná:
Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks. Magretta, J., & Grusová, I. (2012). Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii (Vyd. 1.). Praha: Management Press. Hanzelková, A. (2013). Business strategie: Krok za krokem (Vyd. 1.). V Praze: C.H. Beck. O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge. Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge.
Doporučená:
Sedláčková, H. (2006). Strategická analýza (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: C.H. Beck. West, D. (2010). Strategic marketing: Creating competitive advantage (2nd ed.). New York: Oxford University Press. Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature. Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. Strategic Sport Management.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Přednášky:
Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup
Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýza sportovní organizace
Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí
Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí
Portfolio analýza
Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu
Interní analýza firmy
Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
Typy a varianty marketingových strategií
Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu
Cenové strategie a jejich analýzy
Marketingový výzkum, brief
Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření
Marketingová strategie pro mezinárodní trhy
Semináře:
Principy strategické situační analýzy. Zásady pro zápočet.
Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
Analýzy životního cyklu produktů organizace, praktický postup.
Životní cyklus odvětví a hodnotová křivka, praktický postup.
SWOT analýza, praktický postup.
Varianty marketingových strategií ve firemní praxi, praktický postup sestavení strategie.
Tvorba marketingového výzkumu se specifiky sportovního prostředí.