HÁJKOVÁ, Eva et al. Čeština ve škole 21. století – III. Jazykové jevy v dětských prekonceptech. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013, ISBN 978-80-7290-722-9.
HÁJKOVÁ, Eva et al. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014, 308s., ISBN 978-80-7290-806-6.
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.
FOSNOT, C. T. (ed.) Constructivism: Theory, perspectives, and praktice. New York: Teachers College Press. 2. vydání, 2005. ISBN-0-8077-3488-8. ISBN 9780807745700.
HELD, L., PUPALA, B. Psychogenéza žiakovho poznavania vo vyučovaní. Bratislava : UK, 1995.
HOLUBÁŘ, ZD.; HÁJKOVÁ, E. K psychodidaktice školních předmětů. Pedagogika XLIII, č. 4, 1993, s. 433–438.
LIPTÁKOVÁ, Ľ.; KLIMOVIČ, M. Výzvy kognitívnej edukácie pre vyučovanie materinského jazyka v primárnej škole. In: Slovo o slove 15. Prešov, 2009, s. 187–198. ISBN 9788080689728.
LIPTÁKOVÁ, Ľ. Poznámky k jazykovej a metajazykovej interpretácii skutočnosti dieťaťom mladšieho školského veku. In ŠKODA, J.; DOULÍK, P. a kol.: Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách. Ústí nad Labem: UJEP, 2010, s. 166–185. ISBN 978-80-7414-290-1.
PACOVSKÁ J. Didaktika českého jazyka pohledem kognitivní lingvistiky. Didaktické studie, 2011, roč. 3, č. 2, s. 61–71.
PELECH, J.; PIEPER, G. The Comprehensive Handbook of Constructivist Teaching : From Theory to Practice. Charlotte : Information Age Publishing, 2010.
PROUZOVÁ, R. Funkce přirozeného jazyka v procesu vzdělávání. Praha : Via Lucis, 2010.
SMOLÍK, F. Teoretické přístupy k osvojování gramatiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-082-0.
REICH, K. Konstruktivistische Didaktik: Lehr- und Studienbuch mit Methodenpool. Weinheim : Beltz Verlag, 2008. ISBN 978-3-830-91274-3.
RYBÁR, J. a kol. (eds.) Jazyk a kognícia. Bratislava : Kalligram, 2005. ISBN 80-7149-716-9.
ŠKODA, J. Psychodidaktika : metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
ŠTECH, S. Psychodidaktika jako obrat k tématu účinného vyučování. Komentář na okraj Kansanenovy úvahy…. Pedagogika 55, 2004.
ŠTĚPÁNÍK, S.; CHVÁL, M. Konstruktivismus jako cesta ke zlepšování výsledků vzdělávání v českém jazyce? Studia paedagogica 21 (v tisku).
ZOUHAROVÁ, M. Kognitivní konstruktivismus ve vyučování českého jazyka. In Studia Slovaca. Banská Bystrica : PdF UMB, 2006, s. 165–174.
|