|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Vondrášek (18.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Vondrášek (18.01.2018)
Časopis Česká kinantropologie FIALOVÁ L., FLEMR L., MARÁDOVÁ E., MUŽÍK V. (2014) Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2885-1. HARDMAN, K., PATRIKSSON, G., RYCHTECKÝ A., CARRIERO DA COSTA, F. G. (2008) Implementation of Bologna Process and Model Curriculum Development in Physical Education Teacher Education. In: Petry, K., Froberg, K., Madela, A. & Tokarski, W. Higher Education in Sport in Europe: From Labour Market Demand to Trainiong Supply. Maidenhead: Mayer & Mayer, p. 56-79. RYCHTECKÝ, A., HARDMAN, K., PATRIKSSON, G., CARRIERO DA COSTA, F. G. (2008) Trendy v přípravě učitelů tělesné výchovy v evropském kontextu. Česká kinantropologie, 12, 1, s. 11-28. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2004, 172 s
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Vondrášek (18.01.2018)
Seminární výstup, zkouška |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Vondrášek (18.01.2018)
Přednášky: 1. Historický přehled vývoje obsahu a forem školní tělesné výchovy v evropském a národním kontextu. 2. Školní tělesná výchova jako forma tělesné kultury a pohybové aktivity, její místo v systému vzdělávání a výchovy. 3. Systém didaktiky školní tělesné výchovy. Environcentrismus, pedocentrismus, paidocentricmus a curriculocentrismus v systému školní tělesné výchovy. 4. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy. Mimotřídní a mimoškolní pohybové a volno-časové aktivity. 5. Plánování v tělesné výchově roční, tématické plány, příprava na vyučování. Modifikace obligatorního a selektivního curricula ve vztahu k zájmům žáků a studentů 6. Žák jako subjekt a objekt ve výchově a vzdělávání. Divergující, asimilující, konvergující a akomodující žáci, rozdíly ve vnímání reality, zpracování informací. Principy diferenciace ve vytváření učebních projektů a situací, skalace, furkace; nadaní a zdravotně oslabení žáci. 7. Pohybový režim školní mládeže, vývoj, mezinárodní komparace. 8. Učitel tělesné výchovy. Vědomosti, dovednosti, kompetence, osobnost učitele a jejich rozvoj. Sociální percepce v efektivní interakci: učitel - žák". Interpretace chování a jednání žáků v psychosociálním a didaktickém kontextu. Rozvoj interpersonální percepce. 9. Vyučovací metody, klasifikace, analýza, modifikace, vyučovací styly, syntéza informativního a formativního působení. 10. Reflexe a evaluace práce učitele. Dialog s rodiči, vedením školy, municipalitou. Kázeň v tělesné výchově, spolupráce, zájem a tvořivost. Řešení rušivého a nespolupracujícího chování. 11. Organizační formy tělesné výchovy: školní povinné, nepovinné, doplňkové, zájmové. Specifické didaktické formy, dobrodružné, prožitkové a netradiční činnosti. školní tělesná výchova v Evropská chartě sportu. Školní sportovní organizace a kluby. Sport mládeže, Mezinárodní organizace školního sportu a sportu mládeže. 12. Výzkum ve školní tělesné výchově, zlepšení a inovace pedagogické praxe. 13. Synergické i kontradikční podněty ve školní tělesné výchově, výzvy ke změně: celosvětové, globalizační trendy. Modernismus, postmodernismus, paradigma: behaviorální, socializační, reflektivní, kritická. 14. Metody empirického a teoretického výzkumu v didaktice.
|