|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
Cílem je osvojení si tzv soft skills. Po absolvování předmětu budou studenti schopni samostatné tvorby prezentace splňující kritéria pro věedké konefercen bebo workshopy nejen po stránce grafické, textové, ale také po stránce rétorické. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
ČESAL, J., LIŠKA, V. a kol. Vědecké psaní a prezentace. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-30-6. DI FABIO, R. P. Essentials of Rehabilitation Research Philadelphia : F.A. Davis Company, 2012. HINDLE, T. Jak připravit dobrou prezentaci. 1. vyd. Praha: Slovart, 2001. 72 s. ISBN 80-7209-319-3. HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ, J. Výslovnostní norma. Praha, 1991. ISBN-13: 978-0-8036-2564-8. KOHOUT, J. Rétorika. Umění mluvit a jednat s lidmi. Praha: Management Press, 1999. LEECH, G. N. Principles of Pragmatics, London, New York: Longman, 1983. NÖLLKE, C. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 111 s. ISBN 80-247-9057-2. QIUNN, L., GORDON, J. Documentation for Rehabilitation: A Guide to Clinical Decision Making in Physical Therapy. 3. ed., Saunders 2016, ISBN-10: 0323312330. ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 2000. 204 s. ISBN 80-200-0755-5.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
doc. PhDr. Martin Musálek, PhD.; PhDr. Vít Třebický, Ph.D.
Přednáška: 6.10.2020, 9:15-10:45
Praxe: 1. skupina 13.10., 3.11., 1.12. 2. skupina 20.10., 10.11., 8.12. 3. skupina 27.10., 24.11., 15.12. dělení do skupin (1.-3.) bude upřesněno vyučujícím na úvodní přednášce |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
Požadavky na zápočet:
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D. (07.09.2023)
Přednášky: 5. Otázky, hypotézy, v případě konferečního příspěvku formulace co a proč nás zajímá, animace, forma, grafické možnosti, přechod do metodické části příspěvku dikce sdělení rozdíl oproti předchozí části 6. Metodická část příspěvku struktura a hloubka informací při popisu výzkumného souboru, metod sběru dat, organizace sběru a analýzy dat, názornost text versus obrázky (např: určení demografické oblasti, výběr probandů, použití testů, věrohonost při screenshotech původních studií pro názornost diagnostické kvalt, analýza - teroie versus jak použitému statistickému postupu rozumí - dikce mluveného slova a časová dotace 7. Výsledky, struktura a množství, použití grafů, tabulek, obrázků a textu v kontextu názornosti, animační prostředky pro zvýšení názornosti našich zjištění. Dikce sdělení, rychlost mluveného slova, časová dotace 8. Diskuse, struktura množství informací s ohledem na množství výsledků, diskuse aby se diskutovalo, forma spekulace, nebo polemiky 9. Závěr: forma (text versus grafika), délka, struktura, respektování principů tzv Closing remarks nebo Summary: odlišnost od diskusní části 10. Konečná podoba prezentace tipy, triky pro navázání kontaktu s auditoriem, chování, non verbální komunikace, gesta, pozice vůči posluchačům, oblečení |