|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (07.02.2024)
Zaměříme se na mořské, jezerní a říční krajiny historické i současné filmové tvorby napříč žánry. Studenti se seznámí se zásadními texty ekokinematografické teorie a zpracují filmy kombinací tradičních metod filmové kritiky s ekokritikou. Produkce, estetika, narativ, a recepce budou nahlíženy ve vztahu k environmentálním tématům. Tento kurz také tematizuje materiální dopad filmu na životní prostředí. Blokový seminář, 8.dubna-13.května. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (07.02.2024)
Požadavky pro splnění kurzu
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. (07.02.2024)
Erica Balsom. 2018. An Oceanic Feeling: Cinema and the Sea. New Plymouth, Aotearoa New Zealand: Govett-Brewster Art Gallery. Hester Blum. 2013. Introduction: Oceanic Studies. Atlantic Studies 10:2, 151-155. Kamila Boháčková. 2022. The Tale of a Vanished Sea. Dokrevue.com 26.6. https://www.dokrevue.com/news/the-tale-of-a-vanished-sea Rust, Stephen, Salma Monani, and Seán Cubitt. 2013. Ecocinema Theory and Practice. New York and London: Routledge. Andrea Culková. 2023. Dekarbonizace filmového průmyslu a novela zákona o audiovizi. Dokrevue.com 18.5. David Ingram. [2000] 2015. Green Screen. Environmentalism and Hollywood Cinema. Devon: University of Exeter Press. Adrian Ivakhiv. 2008. Green Film Criticism and its Futures. Interdisciplinary Studies in Literature and Environment 15:2, 1-28. Published By: Oxford University Press. |