Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
Kurs techniky kognitivní stimulace se zaměřuje na téma systematické výuky dovedností myslet a učit se. Jeho
cílem je orientovat studenta v teoretických východiscích myšlenky výuky dovedností myslet a nabídnout inspiraci
pro jejich praktické využití.
Obsah kursu tvoří dvě tématické části:
1. téma teoretických východisek výuky dovedností myslet
2. téma praktických aplikací principů výuky myšlení v praxi- zejména formou představení programu Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina
Požadavky k atestaci:předepsaná četba, docházka, atestace formou ústního kolokvia.
Literatura
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
Studijní literatura povinná:
Seidlová Málková, G. Zprostředkované učení. Portál Praha 2009.
Studijní literatura doporučená:
Feuerstein, R., Rand, Y., Hoffman, M. B., Miller R.: Instrumental Enrichment and Intervention Program for Cognitive Modifiability, Scott, Foresman, Glenview, Illinois, b.v. 1980.
Málková, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha 2008.
Sylabus
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2011)
Struktura kursu v tématech:
1. Blok teoretických východisek
Co jsou to dovednosti myslet
Historie výuky myšlení
Jak rozumíme lidskému intelektu v pojmovém rámci dovedností myslet