|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (17.03.2020)
jejich přednesu. Důraz je kladen na praktická cvičení a rozbor přednesených projevů, posluchači jsou vedeni k identifikaci stylových a nářečních jevů ve výslovnosti vlastní i cizí. Pozornost je věnována rovině hláskové i rovině souvislé řeči. Během výuky je používána technika (audio a video). Pro plnění požadavků je vyžadováno použití češtiny. Ve zkouškovém období nenásledujícím bezprostředně po semestru, ve kterém byl předmět vyučován, bude vypsán pouze jeden zkušební termín. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jitka Veroňková, Ph.D. (22.09.2022)
75 % docházka (3 absence), příprava tří vlastních mluvených projevů různého typu, jejich přednes a hodnocení podle zadaných kritérií. Poslechová a výslovnostní cvičení. Aktivní účast na semináři. Tato kritéria budou sledována mj. prostřednictvím včasného plnění zadaných úkolů. Pro plnění všech částí je vyžadováno použití češtiny. Ve zkouškovém období nenásledujícím bezprostředně po semestru, ve kterém byl předmět vyučován, bude vypsán pouze jeden zkušební termín. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jitka Veroňková, Ph.D. (21.06.2021)
Základní studijní literatura: Hájková, E. (2012): Rétorika pro pedagogy. Praha: Grada Další literatura: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (17.03.2020)
1. Řečová komunikace. 2. Produkce řeči, hlasová a dechová cvičení. 3. Mluvní styly; uplatnění ortoepických pravidel v mluvní praxi, výslovnostní cvičení. 4. Zvukové vlastnosti souvislé řeči. 5. Nonverbální komunikace. 6. Výstavba mluvených projevů a jejich příprava. Mluvenost vs. psanost. 7. Průběžná mluvní praxe (projevy mluvené - připravené vs. nepřipravené, projevy čtené). 8. Kritéria hodnocení mluvených projevů. |