|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Cílem předmětu je rozvíjení profesních předpokladů a kompetencí v oblasti požadovaného standardu učitele v České republice a požadavků Evropské unie na úrovni kladené na začínajícího učitele.Cílem je osobnostní rozvoj učitele na základě sebepoznávání rozvoj prosociálního chování, empatie, emoční stabilit, psychické odolnosti, tvořivosti a kultivovanosti. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 78 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, na 1 hodinu cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Tvorba seminární práce 7 hodin. Příprava na zápočet 9 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab. Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Přehled výukových témat: 1. Utváření profesního sebepojetí, učitele výchovy ke zdraví - jakým (ne)chci být učitelem. Tvorba osobního rozvojového cíle. 2. Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika. 3. Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. 4. Konflikty. 5. Empatie, emoční inteligence. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Úspěšné splnění předmětu předpokládá aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů. |