Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
V rámci výuky budou studenti na základě poznatků o procesu sociální a pedagogické komunikace rozvíjet komunikační dovednosti. Na modelových situacích si ověří možnosti jejich využití v situacích typických pro pedagogickou profesi.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (14.05.2019)
Students will develop communication skills based on the knowledge of the process of social communication and pedagogical communication. In model situations, they will verify the possibilities of their use in situations typical for the teaching profession.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující s využitím poznatků pedagogické komunikace analyzují modelové komunikační situace ve škole, navrhnou možná řešení, jiné přístupy s využitím komunikačních strategií. Reflektují vlastní komunikační schopnosti i možnosti ostatních.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Using the knowledge of pedagogical communication, students analyze model communication situations at school, suggest possible solutions, other approaches using communication strategies. They reflect their own communication skills and the possibilities of others.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.01.2021)
Instrukce pro distanční (hybridní) formu výuky:
zadání úkolu a další informace budou vloženy v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7406
online výuka bude probíhat dle rozvrhu přes MS Teams, Goodle Meet (podrobnosti vám budou zaslány)
požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci, Brno: Paido, 2005
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ J. Komunikace ve škole, Brno: Masarykova univerzita, 1995
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi, Praha: Graha, 2003
PEAS A., PEAS B. Řeč těla, Praha: Portál, 2011
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci, Brno: Paido, 2005
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ J. Komunikace ve škole, Brno: Masarykova univerzita, 1995
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi, Praha: Graha, 2003
PEAS A., PEAS B. Řeč těla, Praha: Portál, 2011
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, analýza modelové komunikační situace.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Credit requirements: active participation in seminars, analysis of model communication situation.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
1. Úvod. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (14.05.2019)
1. Introduction. Basic terminology, study literature and other sources of information. 2. Social / pedagogical communication, interaction. 3. Verbal, nonverbal communication, paralinguistic aspects of speech. 4. Monologue and dialogue in teaching, questions. 5. Emotional side of communication. 6. Space in communication. 7. Training of communication, self-observation, reflection.