|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 45 minut (vypraconání prakticky orientovaného úkolu, nejčastěji analýza dokumentu/učebnice/aktivity a sdílení se spolužáky) Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu - plurilingivismus, interkulturalita, mediace, ICT, akční přístup atd.) Práce se studijními materiály (za semestr): 25 hodin (příprava na projekt, analýza výukových situací a dokumentů) Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 10 + 10 hodin (finalizace rozpracovaných úkolů ze seminární části (viz "příprava na cvičení") do portfolia; zpracování, reflexe a (auto)evaluace projektu/ů, prezentace) |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2e édition) CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. PICCARDO E.; GERMAIN-RUTHERFORD A.; LAWRENCE G. The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. New York: Taylor Francis, 2021. DAILL E.; STIRMAN M. Écrit et gestion du tableau. Paris: Hachette FLE, 2015. DAILL E.; STIRMAN M. Oral et gestion du tableau. Paris: Hachette FLE, 2017. (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. PUREN C. (coll.) Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses, 1998. GUICHON N. Vers l’intégration des TIC dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2012. ZARATE G.; LÉVY D.; KRAMSCH K. (dir.) Précis du plurilinguisme et du pluriculturalisme. Paris: EAC, 2008. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
Aktivní účast na přednáškové i seminární části kurzu. Plnění zadaných úkolů v plném rozsahu. Zpracování a prezentace projektu reflektujícího teoretickou část. Vědomostní test (min 70% úspěšnost)
Maximálně jeden opravný termín. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
V ZS 2021 bude přednášková část kurzu probíhat vr třech blocích po 4 vyučovacích hodinách. Obsah těchto setkání bude doplňovat část seminární (týdenní setkání).
Seminář 1: úvodní setkání, cíle přípravy učitele FLE, kontext výuky FLE v ČR a ve světě
Přednáškový blok 1: Plurilingvismus, interkulturalita a mediace Seminář 2: základní pojmy výuky FLE ve 21. století v čekém kontextu (interkulturalita, plurilingvismus, mediace) Seminář 3: hlavní aktéři a koncepční dokumenty cizojazyčné výuky (FLE) Seminář 4: přehled výukových metod, historie výuky FLE
Přednáškový blok 2: Akční přístup a využití technologií ve výuce FLE Seminář 5: Akční přístup ve výuce na ZŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů) Seminář 6: Akční přístup ve výuce na SŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů) Seminář 7: nástroje ICT a výuka jazyků I. Seminář 8: nástroje ICT a výuka jazyků II.
Přednáškový blok 3: Praxe výuky v rámci akčního přístupu, plurilingvismu a interkulturality v mezinárodním kontextu Seminář 9: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I. Seminář 10: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II. Seminář 11: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I. Seminář 12: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II. |