Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.09.2023)
Cílem kurzu je revize, upevnění a ucelení poznatků budoucích učitelů matematiky v oblasti školské matematiky, přesahů do matematiky vysokoškolské a aplikací v přírodních vědách. Absolvent kurzu by se měl orientovat v probíraných tématech, být schopen uvádět příklady k probíraným tématům srozumitelné žákům základní či střední školy a volit vhodné úlohy demonstrující aplikace vysokoškolské matematiky v učivu školy základní a střední. Student po absolvování kurzu by měl být seznámen s ukázkami aktuálně řešených, historicky důležitých či stále otevřených problémů.
SYLABUS:
Přirozená, celá a racionální čísla
Reálná čísla a jejich rozšíření
Algebraické rovnice
Kombinatorika I
Kombinatorika II
Kombinatorika III
Diskrétní pravděpodobnost
Základy statistiky
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (09.09.2022)
The aim of the course is to review, consolidate and consolidate the knowledge of future mathematics teachers in the field of school mathematics, the transfer to university mathematics and applications in the natural sciences. The graduate of the course should be able to orientate himself in the topics discussed, be able to give examples of the topics discussed that are comprehensible to primary or secondary school pupils and choose appropriate tasks demonstrating the application of university mathematics in the curriculum of primary and secondary schools. After completing the course, the student should be introduced to examples of currently solved, historically important or still open problems. SYLLABUS: Natural, whole and rational numbers Real numbers Extension of the field of real numbers Algebraic expressions Linear equations and their systems Vector spaces Algebraic equations Combinatorics I Combinatorics II Discrete probability Fundamentals of statistics
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.09.2023)
Michal, J. (2018). Číselné obory a soustavy. [Bakalářská práce.] Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Harminc, M. (2015). Elementární teorie čísel. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Algebra a teoretická aritmetika. Sbírka příkladů. 3. část – Základy algebry. 2. vydání (1. vydání 1993). Praha, Univerzita Karlova.
Novotná, J., Trch, M. (2006). Algebra a teoretická aritmetika. Sbírka příkladů. 1. část – Lineární algebra. 3. vydání (1. vydání 1990). Praha, Univerzita Karlova.
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.09.2023)
SYLABUS: Přirozená, celá a racionální čísla Reálná čísla a jejich rozšíření Algebraické rovnice a jejich soustavy Kombinatorika I Kombinatorika II Kombinatorika III Diskrétní pravděpodobnost Základy statistiky
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.09.2023)
Podmínkou zakončení předmětu je aktivní účast ve výuce, plnění průběžných úkolů a zpracování jednoho z témat po dohodě s vyučujícím formou kratší výukové lekce, která bude prezentována na hodině.
Studijní opory
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (18.09.2019)