|
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Reflexní praxe v Hv v MŠ obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy. Ty pak následně s nimi a s metodikem rozeberou a společně vyhodnotí jejich kvalitu. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985, s.311. PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. : Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9. VÁŇOVÁ, H. :Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120. KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN 80-7066-488-6. KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3 VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79 ISBN 80-7290-155-9. HERDEN, J. Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X. HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5. HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha Národní informační a poradenské středisko pro kulturu 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Metody výuky umožní studentům si vyslechnout náslech od učitelky. Podle Třídního vzdělávacího programu pak budou rozděleny úkoly do jednotlivých týdnů pro studenty. Třídní učitelka bude buď aktivně zapojena do výuky spolu s ostatními studenty a nebo dá příležitost studentovi samostatně pracovat s dětmi ve třídě. Třídní učitelka a metodik z fakulty pak vyhodnotí pedagogické situace, které nastaly v průběhu hodiny a na konci semestru zapíše klasifikovaný zápočet. Studenti budou zaznamenávat průběh výuky (náslechu). Tento materiál pak předloží fakultnímu metodikovi při zkoušce z Didaktiky Hv III. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Obsahové zaměření reflexivní praxe je předem dohodnuté se cvičnými učitelkami. Studenti si připraví pro děti 2 dvacetiminutová zaměstnání, vždy s jednou převažující hudební činností (pěveckou, instrumentální, hudebně pohybovou, poslechovou). Dále si studenti připraví pro děti dvě dvacetiminutová zaměstnání s námětem Velikonoce (včetně integrativních záměrů do ostatních estetickovýchovných aktivit). |